۰
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۲

تشکر بخاطر تولید سریال «صبح آخرین روز»

آیین رونمایی از سریال «صبح آخرین روز» روایتگر زندگی دانشمند هسته‌ای شهید مجید شهریاری، با حضور خانواده این شهید والامقام برگزار شد.
تشکر بخاطر تولید سریال «صبح آخرین روز»
آیین رونمایی از سریال «صبح آخرین روز» روایتگر زندگی دانشمند هسته‌ای شهید مجید شهریاری، با حضور خانواده این شهید والامقام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان های سازمان صدا و سیما، در آستانه پخش «سریال صبح آخرین روز » از شبکه دو سیما و شبکه شما ، آیین رونمایی از این سریال با حضور سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌ها، دکتر بهجت قاسمی عضو هیات علمی دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی و همسر شهید شهریاری، حسین تبریزی کارگردان و مصطفی علمی‌فرد تهیه کننده این سریال و برخی از بازیگران مجموعه  و در ارتباط ویدیو کنفرانسی با صداوسیمای مرکز زنجان برگزار شد.
در ابتدای مراسم سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌ها در سخنانی عنوان کرد: این سریال کاری بسیار سنگین در شرایط سخت بود، گروه سازنده یک سال به صورت پیوسته در شرایط دشوار ناشی از محدودیت‌های کرونا کار کردند و تمام تلاش تیم تولید این بود که عوامل و بازیگران گرفتار بیماری نشوند.
وی افزود: پرداختن به زندگی شخصیت‌ها و شهدای معاصر یکی از سخت‌ترین کارها در صداوسیماست زیرا نمی‌توانیم همه فعالیت‌های این چهره‌های ماندگار را به تصویر بکشیم.
رئیس مرکز سیمای استان ها ادامه داد: اقتدار و پایداری امروز ایران اسلامی به دلیل تلاش شهید شهریاری و همکاران ایشان مانند شهید علیمحمدی و شهید احمدی روشن بوده است. بسیاری از کارهایی که ما در رسانه و امور نمایشی تولید می‌کنیم پرداختن به داستان‌هایی است که از قوه تخیل می‌آید اما داستان زندگی شهدا واقعی است و به همین خاطر از مدیرکل سخت‌کوش مرکز زنجان و همه همکارانی که در این استان کمک کردند و نیز سازمان انرژی اتمی و وزیر دفاع تشکر می‌کنم.

مدیرکل مرکز زنجان: ساخت سریال صبح آخرین روز ادای دین به شهید شهریاری است
در ادامه سیدمحسن لطیفی مدیرکل صداوسیمای زنجان که به صورت ویدیوکنفرانس در جلسه حاضر بود، در سخنانی عنوان کرد: «صبح آخرین روز» در 218 روز کاری تولید شده است؛ این سریال 15 شهریور 99 در زنجان کلید زده شد و امروز 20 اردیبهشت ماه از آن رونمایی می‌شود.
وی ادامه داد: سریال در 450 لوکیشن تصویربرداری شده و 400 بازیگر اصلی و فرعی در آن حضور داشتند همچنین بیش از 100 نفر گروه تولید این کار را تشکیل می‌دادند.
لطیفی با بیان اینکه  1233 سکانس در شرایط سخت کرونایی ضبط شد و بدون وقفه به پایان رسید گفت: امروز شاهد رونمایی از این اثر ارزشمند هستیم و امیدوارم بتوانیم گوشه‌ای از وظایف خود را نسبت به شهید شهریاری ادا کرده باشیم.
لطیفی عنوان کرد: امروز شاهد رونمایی از این اثر ارزشمند هستیم و امیدوارم بتوانیم گوشه‌ای از وظایف خود را نسبت به شهید شهریاری ادا کرده باشیم.


همسر شهید شهریاری: تصمیم معاونت استان‌ها در ساخت سریال شهید شهریاری قابل تقدیر است
دکتر بهجت قاسمی عضو هیات علمی دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی و همسر شهید دکتر مجید شهریاری نیز در سخنانی اظهار کرد: بابت همتی که معاونت امور استان‌ها و صدا و سیمای زنجان داشتند تا این پروژه به سرانجام برسداز همه آنها تشکر می‌کنم.
وی افزود: به یقین فضای فرهنگی کشور با ساخت آثاری درباره تاریخ ملت ایران توسعه می‌یابد و هیچ اثر هنری مانند فیلم و سریال به خاطر مخاطب بیشتر، قادر به تاثیرگذاری در چنین سطحی نیست.
همسر شهید شهریاری ادامه داد: باید به فال نیک بگیریم که تهیه‌کننده این سریال که خود اهل زنجان و از یک خانواده شهید است، ساخت این سریال را به عهده گرفت، همچنین از کارگردان مجموعه، صداوسیما، سازمان انرژی اتمی به ویژه دکتر صالحی رئیس این سازمان و امیر حاتمی وزیر دفاع تشکر می کنم؛ تشکر ویژه‌ای هم از دانشگاه شهید بهشتی و مدیریت این دانشگاه برای همکاری در پروژه دارم.
وی تاکید کرد: زندگی من و شهید شهریاری آمیخته‌ای از کلماتی مانند علم و معرفت و ادب و ایمان و تواضع و گسترده‌ای از عشق بود و خوشحالم در زندگی کسی بود که با شهادت و به شیرینی از جمع ما رفت هر چند نبود او برایم بسیار سخت است.

سپیده خداوردی: حضور شهید شهریاری را در تمام مدت فیلمبرداری احساس می‌کردم
سیپده خداوردی بازیگر نقش همسر شهید شهریاری هم در این نشست گفت: مطمئنم شهید شهریاری اینجا حضور دارند زیرا در کل مدت فیلمبرداری حضور و حمایت‌های او را حس می‌کردیم.
وی ادامه داد: خوشحالم که امروز توفیق دیدار با همسر شهید شهریاری را دارم و همچنین از تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه هم کمال تشکر را دارم چرا که با درایت، حمایت و نگاه مهربان حسین تبریزی و مصطفی علمی فرد تلاش کردم بخشی از گذشت و ایمان و عشق همسر شهید را به نمایش بگذارم و همچنین تلاش خود را کردیم که لحظات مختلف زندگی این شهید بزرگوار برای مخاطب باورپذیر باشد.

تهیه‌کننده سریال: اگر همراهی مادر و همسر شهید شهریاری نبود این مجموعه ساخته نمی‌شد
مصطفی علمی فرد تهیه کننده سریال «صبح آخرین روز» هم در این مراسم طی سخنانی ابراز کرد: آن چیزی که به عنوان یک فرزند کوچک استان زنجان در خودم دیدم این است که از همراهی مادرانه همسر و مادر شهید شهریاری بسیار تشکر کنم زیرا اگر حمایت‌ها و گرفتن دست تیم نویسندگی و تولید این کار توسط ایشان نبود، ایده اولیه به فعلیت نمی‌رسید؛ بارها خدمت خانواده شهید رسیدیم و از لحظه لحظه اتفاقات در زندگی شهید شهریاری پرسیدیم و متوجه شدیم چه زندگی جذاب و دراماتیکی برای خلق اثر وجود دارد.
تهیه کننده این مجموعه عنوان کرد: همسر شهید شهریاری به من می گفت اگر با پخش سریال حتی یک یا دو جوان ترغیب بشوند که در زمینه انرژی هسته‌ای فعالیت کنند سریال پیام خود را رسانده است.  
حسین تبریزی کارگردان «صبح آخرین روز» هم با اشاره به اینکه خوشحال است توفیق ساخت این سریال داشته، گفت: من یک تنه این کار را انجام ندادم، نزدیک به 60 نفر از عوامل گروه دیده نمی‌شوند اما زحمت اصلی را کشیده اند.

تشکر ویژه مادر شهید شهریاری به خاطر تولید سریال صبح آخرین روز
مادر شهید مجید شهریاری نیز در این مراسم و در ارتباط ویدئوکنفرانسی عنوان کرد: از صداوسیما از بنیاد شهید استان زنجان و همه دوستان تشکر می‌کنم؛ امیدوارم این سریال بسیار روی جوانان اثر بگذارد.
در پایان بخش‌هایی از سریال پخش و سپس از پوستر «صبح آخرین روز» توسط همسر شهید شهریاری رونمایی شد؛ این سریال به زودی از شبکه دو شبکه شما پخش خواهد شد.
کد مطلب: 149886
برچسب ها: سریال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *