۰
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۳
تشکیل پویش همسایه سبز در طرح ترویجگری ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی در منطقه 12:

شهر سبز به وقت همسایگی در قلب طهران

شهردار منطقه 12 از تشکیل پویش همسایه سبز به عنوان یکی از برنامه‌های طرح ترویجگری ارتقای فرهنگی آپارتمان‌نشینی در ناحیه 6 این منطقه خبر داد.
شهر سبز به وقت همسایگی در قلب طهران
شهردار منطقه 12 از تشکیل پویش همسایه سبز به عنوان یکی از برنامه‌های طرح ترویجگری ارتقای فرهنگی آپارتمان‌نشینی در ناحیه 6 این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه در‌این‌باره گفت: ترویجگری و طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی با محوریت موضوع محیط زیست و پسماند در همسایگی در قلب طهران در حال برگزاری است.
وی توضیح داد: رویداد همسایگی سبز با تأکید بر حوزه پسماند در واحد همسایگی که از رویدادهای حوزه محیط زیست است، روز ۱۸ اردیبهشت ماه و با حضور مسؤولان شهری و تیم ترویجگری با همکاری و هماهنگی اداره کل آموزش شهروندی، اداره مدیریت پسماند منطقه 12 و اداره اجتماعی ناحیه 6 در مجتمع 130 واحدی بهنام واقع در خیابان مجاهدین اسلام که به صورت پایلوت برای انجام این طرح انتخاب شده، صورت پذیرفت.
شهردار قلب طهران با تأکید بر اینکه تفکیک پسماند و مشخصاً کاهش تولید پسماند، امروز از مباحث هدف در کلانشهرهای دنیاست، ادامه داد: بحث تفکیک پسماند، موضوعی است که چند سال است به همت شهرداری تهران به‌طور ویژه و تخصصی به آن پرداخته شده و در قالب طرح‌های مختلف سعی در نهادینگی این فرهنگ بین خانواده‌ها و شهروندان محترم شده است.
وی تشکیل پویش همسایه سبز را به عنوان یکی از برنامه‌های طرح ترویجگری ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی چنین تعریف کرد: در این پویش که با هدف جلب مشارکت معنادار شهروندان در موضوع پسماند و محیط زیست تشکیل شده، ترویجگران آموزش شهروندی، برای تفکیک پسماند خشک و تر به واحدهای ساختمانی آموزش می‌دهند و سپس طی همکاری با دو شرکت الماند و گلماند پسماندها جمع‌آوری می‌شوند.
طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی چندی است در محله دروازه شمیران با نظارت و تشریک مساعی اداره آموزش‌های شهروندی منطقه، اداره اجتماعی و اداره بازیافت ناحیه ۶ و مشارکت ترویجگران و تسهیلگران این طرح در حال اجراست. این طرح در یکی از مأموریت‌های خود با توزیع بروشور، توجیه فردی و تبلیغ محیطی در مجتمع‌های مسکونی به ترویج فرهنگ کاهش تولید پسماند می‌پردازد.
کد مطلب: 149963
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *