۰
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۸

واکسن کرونایی پاستور با ۸۴ درصد کارآیی

رئیس انستیتو پاستور: کارایی واکسن پاستور در مقابله با کرونا ویروس، ۸۴ درصد ثبت شده است.
واکسن کرونایی پاستور با ۸۴ درصد کارآیی
رئیس انستیتو پاستور: کارایی واکسن پاستور در مقابله با کرونا ویروس، ۸۴ درصد ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس انستیتو پاستور ایران در آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه طراحی و تولید واکسن پاستور با مشارکت کشور کوبا، بر اساس کارآیی بالا و عوارض کم بوده است گفت: نتایج حاصل از فاز‌های قبلی واکسن پاستور، کارآیی ۸۴ درصدی این واکسن را در دو دوز به ثبت رسانده است.

دکتر مجید بیگلری با تاکید بر این که واکسن ایرانی- کوبایی پاستور تنها واکسن مقابله با کرونا در دنیاست که دوز یادآور هم برای آن تعریف شده است تزریق دز یادآور در فاصله ماه‌های یکم تا نهم پس از تزریق این واکسن را راهکاری موثر و قابل پیش بینی برای حصول تاثیر صد درصدی این واکسن اعلام کرد.
رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به این که این واکسن به گونه‌ای طراحی شده که امکان بازمهندسی آن برای گونه‌های جهش یافته نیز فراهم است افزود:

امکان تولید واکسنی که همزمان بتواند بر گونه‌های جهش یافته‌ای از قبیل هندی، آفریقایی، انگلیسی و دیگر گونه‌های جهش یافته موثر باشد در واکسن پاستور وجود دارد.

دکتر بیگلری از تامین یک میلیون دوز اضطراری تا حصول نتایج نهایی واکسن پاستور پس از پایان کارآزمایی بالینی مرحله سوم خبر داد و تصریح کرد: پیش یبینی می‌شود تولید این نوع واکسن هر فصل به سه میلیون دوز برسد .
کد مطلب: 150060
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *