۰
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۳

کهگیلویه درگیر تنش آبی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج شهر و ۱۲۵ روستا و منطقه عشایری این استان درگیر مشکل تنش آبی است.
کهگیلویه درگیر تنش آبی است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج شهر و ۱۲۵ روستا و منطقه عشایری این استان درگیر مشکل تنش آبی است. 
محمد محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پنج شهر کهگیلویه و بویراحمد شامل یاسوج، مادوان، باشت، لیکک و دیشموک است. 
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تمهیدات لازم برای مقابله هر چه بهتر با مشکل تنش آبی در این پنج شهر استان را لحاظ کند. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط باید از طریق وزارتخانه ها پیگیری لازم و جدی برای جذب اعتبارات خشکسالی و سازگاری با کم آبی را انجام دهند. 
محمدی عنوان کرد: بررسی الگوی کشت و پیشنهاد کشت ‌های جایگزین از سوی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به منظور تأمین معیشت کشاورزان این استان به ویژه در شهرها و روستاهای درگیر مشکل تنش آبی ضروری است. 
وی ابراز داشت: باید تا حد امکان از هدر روی و مصرف بی‌ رویه آب در کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری شده و مصرف آب آشامیدنی نیز هر چه بیشتر در این استان مدیریت شود. 
میزان بارندگی سالانه در کهگیلویه و بویراحمد ۶۶۱ میلیمتر معادل سه برابر میانگین کشوری است. 
میزان بارندگی سال زراعی جاری در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است. 
حجم آب تجدیدپذیر کهگیلویه و بویراحمد هشت میلیارد و ۵۱۳ هزار مترمکعب معادل ۸.۵ درصد کل آب ایران است. 
کد مطلب: 150089
برچسب ها: تنش آبی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *