۰
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶

دستگیری راننده تسلا

حوادثی که این چند روز اخیر برای خودروهای خودران برقی "تسلا" پیش آمده بسیاری را نگران کرده و موجب شده است تا حساسیت بیشتری روی خودروهای "تسلا" و رانندگان آن اعمال شود.
دستگیری راننده تسلا
حوادثی که این چند روز اخیر برای خودروهای خودران برقی "تسلا" پیش آمده بسیاری را نگران کرده و موجب شده است تا حساسیت بیشتری روی خودروهای "تسلا" و رانندگان آن اعمال شود.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، گشت بزرگراهی کالیفرنیا پس از اینکه دید یک جوان 25 ساله در حالی که خودروی تسلای وی در حال حرکت است، روی صندلی عقب خودرو نشسته را دستگیر کرد.
پلیس فرد مورد نظر را شناسایی و وی را به جرم رانندگی خطرناک و بی‌ملاحظه بازداشت کرد و جزئیات دستگیری و پرونده وی را در صفحه رسمی خود در فیسبوک قرار داد.
این دستگیری پس از گزارش مردمی مبنی بر اینکه مردی را دیده‌اند که روی صندلی عقب یک خودروی "تسلا" نشسته است و هیچ کس پشت فرمان نیست، اتفاق افتاد.
پلیس می‌گوید این اولین باری نیست که وی به این شکل و با روشی مشابه سوار خودروی "تسلا" خود می‌شود.
گفتنی است که دستگیری این فرد تنها چند هفته پس از تصادف مرگبار خودروی "تسلا" در تگزاس رخ داد که محققان معتقدند این اتفاق به این دلیل رخ داده است که هیچ یک از سرنشینان، هدایت خودرو را کنترل نمی‌کردند و وسیله نقلیه را در حالت خودران(اتوپایلت) گذاشته بودند.
تعداد زیادی از موارد گزارش شده است که دارندگان خودروی "تسلا" در حالی که وسیله نقلیه خود را روی حالت "اتوپایلت"(Autopilot) گذاشته‌اند، عملکرد مناسبی نداشته‌اند. به عنوان مثال شاهد چرت زدن راننده در سرعت 150 کیلومتر در ساعت بوده‌ایم و در نمونه دیگری، گروهی از سرنشینان "تسلا" که در حالت غیر عادی بودند، صندلی راننده را خالی گذاشته بودند.
اینها تنها چند نمونه از سوء استفاده از سیستم "اتوپایلت" خودروهای "تسلا" است که می‌تواند به عواقب و حوادث جدی منجر شود.
شرکت "تسلا" در وب‌سایت خود اعلام کرده است که سیستم "اتوپایلت" برای کمک به بخش‌هایی از رانندگی طراحی شده است و از همه مهمتر اینکه این سیستم به نظارت فعال راننده نیاز دارد و خودرو را خودران و مستقل نمی‌کند.
شرکت "تسلا" حتی مکانیزمی را ایجاد کرده است که اگر خودروی "تسلا" روی حالت "اتوپایلت" باشد و کمربند ایمنی راننده باز شود، بلافاصله خودرو متوقف می‌شود. این روش "تسلا" برای اطمینان از وجود راننده پشت فرمان در زمان روشن بودن سیستم "اتوپایلت" است.
با این حال، مهندسان روش‌هایی برای فریب ویژگی "اتوپایلت" یافته‌اند. به عنوان مثال با آویزان کردن کمی وزنه به فرمان می‌توان به راحتی سیستم را فریب داد تا تصور کند که کسی پشت فرمان نشسته است.
کد مطلب: 150163
برچسب ها: تسلا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *