کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایان رویاهای استقلال

25 ارديبهشت 1400 ساعت 19:32

استقلال اگر فاتح دربی می‌شد می‌توانست امیدهایش را برای قهرمانی در لیگ برتر زنده نگه دارد اما رویای آبی‌ها بر باد رفت تا آنها آرزوهایشان را از این پس در جام حذفی جستجو کنند!


استقلال اگر فاتح دربی می‌شد می‌توانست امیدهایش را برای قهرمانی در لیگ برتر زنده نگه  دارد اما رویای آبی‌ها بر باد رفت تا آنها آرزوهایشان را از این پس در جام حذفی جستجو کنند!

حالا عملیات آبی‌ها برای به صدر جدول غیر ممکن شد و هواداران این تیم باید همچون سال‌های گذشته تماشاگر قهرمانی رقبا در پایان لیگ برتر باشند!
کجاست آن تیم شاداب لیگ قهرمانان؟
استقلال در لیگ قهرمانان آسیا تیمی با طراوت، شاداب و قدرتمند بود که توانست در گروه اول با شایستگی عنوان نخست را کسب کند.
شروع دربی با تمام عناصر دفاعی نشان از احتیاط فرهاد مجیدی برای نباختن داشت،تیمی که برای جا نماندن از کورس قهرمانی نیاز مبرم به پیروزی و سه امتیاز بازی داشت نباید ترسو و دفاعی وارد زمین می‌شد!
 فرهاد مجیدی سیستم ۲-۵-۳ را برای شهرآورد ۹۵ برگزید،سیستمی که به قول کارشناسان نیاز به تمرین و استمرار، مرور و آموزش جایگیری دارد،در این سیستم نفراتی که در خط دفاعی به کار گرفته می‌شوند علاوه بر خصوصیات دفاعی باید در بازیسازی نیز از تبحر کافی برخوردار باشند.
عارف غلامی،سیاوش یزدانی،امیر حسین مرادمند،فاقد این ویژگی بودند نتوانستند بر خلاف همتاهای خود در پرسپولیس موفق باشند، این ضعف بزرگ باعث شد تا توپ اغلب اوقات به بدترین شکل ممکن به خط هافبکی برسد که از نبود یک پلی‌میکر مدت‌هاست رنج می‌برد!
مجیدی باز هم در تعویض دربی نمره قبولی نگرفت
در دربی برگشت لیگ نوزدهم تعویض جنجالی فرهاد مجیدی برتری را زا استقلال گرفت. آبی‌پوشان در حالی که ۲ بر یک از رقیب سنتی جلو بودند قایدی از زمین بیرون رفت تا نوبه به بازی کردن آرش رضاوند برسد. این تعویض باعث شد خط دفاعی پرسپولیس بدون ترس از ضد حملات جلو کشیده و با فشار بیشتری حمله کند، در نهایت هم گل مساوی به ثمر رسد تا استقلال به یک امتیاز برسد.
در دربی جام حذفی تعویض فرهاد مجیدی باز هم به سود استقلال نبود.این تیم که در نیمه اول با گل ارسلان مطهری به رختکن رفته بود با شروع نیمه دوم گل مساوی را از پرسپولیس خورد تا سرمربی آبی‌پوشان تصمیم بگیرد فرشید اسماعیلی را از زمین بیرون کشیده و به فرشید باقری بازی دهد. پس از این تعویض خط هافبک استقلال تضعیف شد و کارآرایی نیمه اول را نداشت.
 دربی ۹۵ وقتی استقلال دروازه‌اش توسط عیسی آل کثیر باز شد فرهاد مجیدی پنج تعویض انجام داد، شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، آرمان رمضانی،محمد دانشگر و داریوش شجاعیان بازیکنانی بودن که جواز حضور در میدان را پیدا کردند. این تعویض‌ها خط هافبک استقلال را از جریان بازی خارج کرد تا استقلال از توپ‌های بلند استفاده کند، توپ‌های بلند تاثیری در نتیجه بازی نداشت تا مجیدی یکبار دیگر در تعویض‌های دربی نمره قبولی نگیرد.


کد مطلب: 150269

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/150269/پایان-رویاهای-استقلال

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir