۰
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۸

کشف لاشه سلاخی شده کل و بز

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: لاشه سلاخی شده یک راس کل و بز وحشی از کوله پشتی ۲ شکارچی متخلف کشف و ضبط شد.
کشف لاشه سلاخی شده کل و بز
 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: لاشه سلاخی شده یک راس کل و بز وحشی از کوله پشتی ۲ شکارچی متخلف کشف و ضبط شد.
اسماعیل قلی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: متاسفانه این شکارچیان سنگدل در فصل زاد آوری حیات وحش، دست به شکار این گونه جانوری شاخص منطقه طارم زده اند که با آنان برابر قانون و بدون هیچ اغماضی، رفتار خواهد شد. 
وی اظهار داشت: عده ای از شکارچیان غیر مجاز بی آنکه به فصل زاد و ولد گونه های جانوری توجه داشته باشند با بیرحمی هرچه تمام و بی آنکه به عاقبت کار خود بیندیشند به شکار وحوش اقدام می کنند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم نیز گفت: محیط بانان این شهرستان پس از اطلاع از حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، پس از هشت ساعت پیاده روی به محل وقوع جرم رسیدند اما این ۲ شکارچی وقتی خود را در یک قدمی دستگیری دیدند با بجا گذاشت کوله پشتی حامل لاشه سلاخی شده، متواری شدند.
سید سعید موسوی با بیان اینکه این ۲ شکارچی خاطی که بومی منطقه هستند از سوی محیط بانان مورد شناسایی قرار گرفته و به مرجع قضایی نیز معرفی شده اند، افزود: حال بهتر است این ۲ شکارچی قبل از احضار از سوی مقام قضایی شهرستان، خود را معرفی کنند.
به گزارش ایرنا، سال ۹۴ جمعیت کل و بز منطقه شکار ممنوع خرمنه سر که وسعت آن ۷۸ هزار هکتار است، قریب ۵۴۰ راس بود که بر اثر شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، ۱۲۶ راس از این گونه جانوری با ارزش تلف شدند.  
منطقه شکار ممنوع خرمنه سر که از آبان سال ۸۱ جزو مناطق شکار ممنوع اعلام شد در شمال استان زنجان و دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده و وسعت آن حدود ۷۷ هزار و ۸۸۵ هکتار بوده و دامنه تغییرات ارتفاعی آن نیز از ۳۰۰ تا دو هزارو ۸۰۰ متر است.  
حیات وحش منطقه شامل کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرم ها و همچنین دارای گونه های گیاهی نظیر ارس، بلوط، گردو، بنه، ازگیل، زالزالک، سیاه تلو، افرا، داغداغان، ولیک، آلبالو تلخه، بادام کوهی، راش و انواع گون است.  
زیستگاه اصلی کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم و قسمت هایی از منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران در شهرستان ماهنشان، قوچ و میش ارمنی در منطقه حفاظت شده انگوران است و آهوان نیز در بخش های دشتی منطقه حفاظت شده سرخ آباد و شکار ممنوع فیله خاصه زیست می کنند.  
وی، اظهار داشت: شکار هر راس کل (نر) مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال و شکار هر راس بز (ماده) نیز به مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال است که شکارچیان متخلف باید آن را به عنوان ضرر و زیان به طبیعت و حیات وحش به حساب محیط زیست واریز کنند که علاوه بر این از جنبه عمومی جرم نیز باید قاضی پرونده رای و نظر دهد.  
کد مطلب: 150369
برچسب ها: شکار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *