۰
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۱

تزریق واکسن ایرانی به ۱۰ هزار داوطلب

فاز سوم مطالعات بالینی نخستین واکسن ایرانی کرونا در شش نقطه از تهران و کرج در حال انجام است.
تزریق واکسن ایرانی به ۱۰ هزار داوطلب
فاز سوم مطالعات بالینی نخستین واکسن ایرانی کرونا در شش نقطه از تهران و کرج در حال انجام است.

ایسنا نوشت:حامد حسینی مدیر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت صبح‌امروز با حضور در مرکز تزریق واکسن به داوطلبان واقع در شرق تهران گفت:  در ادامه فاز سوم، تزریق واکسن به داوطلبان در شش نقطه تهران و کرج ادامه دارد و تا پایان اردیبهشت ۱۰ هزار داوطلب در این دو شهر واکسن ایرانی کرونا را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: تزریق واکسن در چهار شهر مشهد، شیراز، اصفهان و بوشهر نیز از هفته اول خرداد آغاز خواهد شد و روند مطالعات تا تزریق بر روی همه ۲۰ هزار داوطلب ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: باتوجه به موفقیت چشمگیر واکسن در دو فاز قبلی و تایید ایمن بودن آن توسط مراجع قانونی، تولید انبوه این واکسن نیز آغاز شده و تا پایان اردیبهشت یک میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تحویل وزارت بهداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به امن بودن و نداشتن عوارض خاص ، امکان تزریق عمومی از طریق این واکسن وجود دارد که البته تشخیص زمان و انجام آن با وزارت بهداشت است.

سیدرضا مظهری مدیر سامانه ۴۰۳۰ و مجری فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان تزریق واکسن ستاد اجرایی فرمان امام نیز گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر  از طریق سامانه ۴۰۳۰ و پیام‌رسان آی‌گپ داوطلب حضور در مطالعات بالینی کوو ایران برکت شده‌اند.

وی افزود: پس از طی فرآیند ثبت‌نام ، کارشناسان ما با داوطلبان تماس میگیرند وبه آنها زمان و مکان انجام آزمایشهای اولیه اعلام میشود.

مدیر سامانه ۴۰۳۰ وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: از داوطلبان تست کرونا (پی‌سی‌آر) و آزمایش خون گرفته میشود و درصورت تایید آزمایش‌های اولیه ، برای تزریق واکسن با آنها تماس گرفته میشود.

وی افزود: ثبت‌نام همچنان ادامه دارد و متقاضیان شرکت در مطالعات بالینی کوو ایران برکت میتوانند ازطریق تماس با سامانه ۴۰۳۰ و یا پیام‌رسان آی‌گپ ثبت‌نام کنند.
کد مطلب: 150423
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *