کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادعای دروغ صهیونیست‌ها در تخریب الجلا

27 ارديبهشت 1400 ساعت 19:18

وزیر خارجه آمریکا منکر وجود مستندات مربوط به فعالیت حماس در ساختمان چند طبقه الجلا در غزه شد که رژیم صهیونیستی در حمله هوایی، آن را تخریب کرد.


وزیر خارجه آمریکا منکر وجود مستندات مربوط به فعالیت حماس در ساختمان چند طبقه الجلا در غزه شد که رژیم صهیونیستی در حمله هوایی، آن را تخریب کرد.

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در کپنهاگ پایتخت دانمارک اظهار کرد: از اسرائیل درخواست کرده‌ایم هرگونه مدرکی در مورد فعالیت حماس در یک ساختمان دفاتر خبری- مسکونی غزه که در آخر هفته در حمله هوایی رژیم صهیونیستی تخریب شده بود، ارائه دهد اما هیچ موردی را ندیده‌ایم.
وی افزود: اندکی پس از حمله، ما جزئیات بیشتری درباره توجیه آن درخواست کردیم. اگر اطلاعاتی به اشتراک گذاشته شده باشد، ارزیابی مان از این اطلاعات و توصیف آنها را به دیگران وامی‌گذاریم.
این اظهارات در حالی مطرح شد که فشارها بر دولت بایدن برای درخواست آتش‌بس در درگیری‌های اسرائیل و فلسطین در حال افزایش است.
رژیم صهیونیستی در حمله به برج الجلا که محل استقرار خبرگزاری آسوشیتدپرس، الجزیره و تعدادی دیگر از رسانه‌ها بود، مدعی شد که حماس از این ساختمان برای دفتر اطلاعات نظامی استفاده می‌کرده است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم این ساختمان را "یک هدف کاملا قانونی" خواند و روز یکشنبه به شبکه سی بی اس گفت اسرائیل چنین مدارکی را از طریق کانال‌های اطلاعاتی منتقل می‌کند.
فقدان وجود مدارک و مستندات دال بر فعالیت حماس در این ساختمان، رژیم صهیونیستی را در معرض اتهام جنایت جنگی قرار داده است که پیش از این هم در دادگاه کیفری بین‌المللی، پرونده‌های متعدد دیگری را هم دارد.
سازمان گزارشگران بدون مرز هم اعلام کرده است از رژیم صهیونیستی به خاطر این حمله و ارتکاب جنایت جنگی به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت می‌کند.


کد مطلب: 150454

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/150454/ادعای-دروغ-صهیونیست-ها-تخریب-الجلا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir