۰
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۹
فرمانده جدید ناتو در عراق:

هیچ نیروی رزمی در عراق نداریم

فرمانده جدید ناتو در عراق در دیدار با مشاور امنیت ملی این کشور تصریح کرد که ناتو هیچ نیروی رزمی در خاک عراق ندارد.
هیچ نیروی رزمی در عراق نداریم
فرمانده جدید ناتو در عراق در دیدار با مشاور امنیت ملی این کشور تصریح کرد که ناتو هیچ نیروی رزمی در خاک عراق ندارد.
به گزارش ایرنا قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق امروز دوشنبه با فرمانده جدید ناتو درمورد ماموریت این نهاد نظامی در عراق گفتگو کرد.
خبرگزاری رسمی عراق در اینباره نوشت: ژنرال مایکل لاولسگارد فرمانده جدید ناتو در عراق با تشریح وظایف و ماموریت خود در مورد وظایف آموزشی نهاد تحت امرش برای توسعه توانایی های آموزشی نیروهای عراقی و حضور مستشاری بحث و گفتگو کرد.
فرمانده جدید ناتو خلاصه ای از کار ماموریت و وظایف خاص خود را ارائه داد و تاکید کرد: "هیچ نیروی رزمی در داخل عراق وجود ندارد و همکاری بین عراق و ناتو برای پشتیبانی از توانایی های نیروهای عراقی در مباحث استشاری و آموزش نظامی است".
قاسم الاعرجی نیز در این دیدار خاطرنشان کرد که "نیروهای عراقی در زمینه تجارب رزمی گام های بلندی برداشته و همکاری با ناتو در چارچوب نیاز به توسعه جنبه آموزشی می باشد که عامل مهمی برای تقویت توانایی های نیروهای امنیتی ما و آگاهی از تحولات در این زمینه است".
به گزارش ایرنا ناتو پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای خود در عراق را تا ۸ برابر افزایش می دهد. مساله ای که با واکنش های متعدد و منفی مواجه شد.
این واکنش ها باعث شد تا فرمانده وقت ناتو در عراق به دیدار قاسم الاعرجی برود.
وی در دیدار خود با مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرده بود که حضور ناتو در خاک عراق به درخواست دولت این کشور بوده و هرگونه توسعه ماموریت این سازمان نیز تنها با موافقت دولت عراق صورت خواهد گرفت.
قاسم الاعرجی همان زمان اعلام کرده بود: "پیمان ناتو در عراق با موافقت دولت عراق و هماهنگی با آن کار می کند و ماموریتش مشورتی- آموزشی است و نه رزمی".
نیروهای خارجی دیگری تحت عنوان ائتلاف خودخوانده موسوم به بین المللی متشکل از برخی کشورهای اروپایی و کانادا به سرکردگی آمریکا در عراق حضور دارند که وظیفه خود را به مانند ناتو "آموزش رزمی به نیروهای عراقی" و حضور خود را "مستشاری" عنوان می کنند اما حیطه وظایف خود را جدای از "ناتو" می دانند.
کد مطلب: 150455
برچسب ها: ناتو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *