کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر بهداشت:

موج چهارم شیوع کرونا را پشت سر گذاشتیم

27 ارديبهشت 1400 ساعت 21:07

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موج چهارم شیوع کرونا را پشت سر گذاشتیم و اکنون هیچ استانی وجود ندارد که روند بیماری در آن کاهش نیافته باشد.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موج چهارم شیوع کرونا را پشت سر گذاشتیم و اکنون هیچ استانی وجود ندارد که روند بیماری در آن کاهش نیافته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آستان قدس رضوی، دکتر سعید نمکی روز دوشنبه در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی در مشهد با بیان اینکه موج چهارم شیوع کرونا سنگین ترین و سهمگین ترین موج شیوع این ویروس بود افزود: از همان روزی که ویروس کرونا در ووهان چین مشاهده شد تاکنون در جریان روند عملکرد این ویروس در جهان و نحوه مواجه کشورهای مختلف با آن بوده ایم. هنگامی این ویروس در انگلستان به صورت جهش یافته خود را نشان داد، کل اروپا را از نظر زیرساخت و اعتبار فلج کرد و مرگ و میر های روزانه بیش از ۲ هزار نفر در اروپا و پنج هزار نفر در آمریکا را رقم زد.
وی ادامه داد: ویروس کرونای انگلیسی به کشور ما هم رسید و از زمان ورود به ایران یکی از نگرانی‌ها این بود که با شیوع گسترده آن، ما هم مانند کشورهای اروپایی با کمبود تخت و امکانات مواجه شویم اما به لطف خدا و با تدابیری که اندیشیده شد، در مواجهه با این موج هم روسفید شدیم و این افتخار را داریم که بگوییم در سنگین ترین موج شیوع این ویروس نه تنها هیچ بیماری پشت در بیمارستان ها سرگردان نشد بلکه با کمبود دارو و تخت بیمارستان نیز مواجه نشدیم.
وزیر بهداشت به رویکرد مغرضانه بسیاری از رسانه های خارجی در باره ایران اشاره و بیان کرد: رسانه های اروپایی و آمریکایی برای کوچکترین نقص های ما در مدیریت کرونا، میزگردهای مفصل برگزار کردند اما وقتی در موج چهارم شیوع کرونا عملکرد موفق تری نسبت به بسیاری از کشورها داشتیم، حتی یکی از رسانه های آنها این موضوع را انعکاس نداد.
وی گفت: با توجه به اینکه نسبت به سهمگین بودن ویروس کرونای انگلیسی اشراف داشتیم، یکی از نذرهایم این بود که هر وقت احساس کردم موج شیوع آن را با موفقیت گذراندیم، برای سپاس از این مرحمت ویژه الهی خدمت حضرت امام رضا (ع) مشرف شوم.
دکتر نمکی افزود: این ارادت و دلبستگی به امام هشتم (ع) از روز ابتدایی قبول مسوولیت در وزارت بهداشت همواره تکیه گاه من بوده است.
وی به تصمیم سال گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا برای ایجاد محدودیت در زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) اشاره کرد و ادامه داد: یکی از سخت ترین تصمیم‌های ما اتخاذ تصمیم برای بستن حرم مطهر رضوی بود، چرا که می دانستیم بستن درِ خانه معشوق به روی عشاق چقدر تلخ است اما راهی جز این نداشتیم و باید برای حفظ سلامت مردم این اقدام را انجام می‌دادیم.
وزیر بهداشت گفت: با این حال همواره منتظر بودیم که به محض فراهم شدن فرصت، شرایط بهره مندی از فیض حضور در این آستان قدسی را برای مردم فراهم کنیم.
وی به بازگشایی حرم مطهر رضوی و عملکرد آستان قدس رضوی در اجرای دستورالعمل های بهداشتی اشاره کرد و افزود: بارها گفتیم که آستان قدس رضوی همواره یکی از مکانهایی بوده که در دوره مدیریت کرونا موجب دلخوشی و دلگرمی ما در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.
دکتر نمکی ادامه داد: بسیار جای سپاسگزاری است که با اقدامات صورت گرفته توسط آستان قدس رضوی، از یک سو دلخوشی زیارت برای زوار حضرت امام رضا (ع) فراهم شد و از سوی دیگر این نگرانی بر سیستم درمانی کشور تحمیل نشد که ابراز ارادت شیعیان و عاشقان حضرت، باعث بیماری و نگرانی شود.
وی گفت: هرچند چرخش ویروس در شهرهای دیگر گرفتاری هایی را ایجاد کرد و می توانست در شهر مشهد هم ایجاد شود اما میزان ابتلا در این شهر زیارتی به مراتب کمتر از حد انتظار ما بود که نشان از درایت، مدیریت و نظارت بسیار خوب مسوولان مختلف این استان دارد.


کد مطلب: 150459

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/150459/موج-چهارم-شیوع-کرونا-پشت-سر-گذاشتیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir