۰
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۲۵

رونق دوباره گردشگری در مصر

با افزایش شمار گردشگران در مصر، مقام‌های گردشگری این کشور امیدوارند در سال جاری شاهد وضعیت بهتری باشند.
رونق دوباره گردشگری در مصر
با افزایش شمار گردشگران در مصر، مقام‌های گردشگری این کشور امیدوارند در سال جاری شاهد وضعیت بهتری باشند.
به گزارش ایسنا، «خالد العنانی» وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر در گفت‌وگو با رویترز بیان کرد از آن‌جایی که از ماه ژانویه تاکنون تعداد گردشگران به نیم میلیون نفر در هر ماه افزایش یافته، مصر امیدوار است در ادامه سال جاری میزبان گردشگران بیشتری باشد.
سود حاصل از گردشگری که از مهم‌ترین منابع ارز خارجی در مصر به شمار می‌رود، در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با ۷۰ درصد کاهش مواجه شد.
گردشگری در مصر معمولا ۱۵ درصد از تولیدات ناخالص داخلی را در برمی‌گیرد.
در ماه آوریل، سود ماهانه گردشگری در مصر به حدود ۵۰۰ میلیون دلار رسید که این رقم نیمی از سودی است که در شرایط پیش از شیوع کرونا کسب می‌شد. با این حال به گفته «العنانی» مصر امیدوار  است تا پایان سال جاری، زمانی که کارکنان تفرجگاه‌های گردشگری حوالی دریای سرخ واکسینه شده‌ باشند و این منطقه به یک منطقه بدون کرونا تبدیل شده باشد، وضعیت صنعت گردشگری این کشور نیز بهبود پیدا کند.
وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر بیان کرد: «بیش از ۶۵ درصد از گردشگران به دریای سرخ و به سینای جنوبی می‌آیند چراکه آن‌ها مناطقی با فضای باز و نزدیک به دریا به شمار می‌روند و این دقیقا همان چیزی است که گردشگران پس از دوران کرونا به دنبال آن هستند.»
در ماه آوریل، توافقی برای از سرگیری پروازهای بین روسیه و مصر بین این دو کشور صورت گرفت.
«العنانی» معتقد است روسیه از بازارهای مهم گردشگری برای مصر به شمار می‌رود. تا سال ۲۰۱۵ با توجه به حضور ۳.۵ میلیون گردشگر روس در هر سال، گردشگران روس در رتبه نخست بیشترین گردشگران خارجی مصر قرار داشتند.
کد مطلب: 150471
برچسب ها: مصر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *