۰
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۹

نوسازی ۱۲۰۰ مسکن روستایی فرسوده

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: با اختصاص اعتبارات لازم، هزار و ۲۰۰ مسکن روستایی فرسوده استان تهران نوسازی می‌شود.
نوسازی ۱۲۰۰ مسکن روستایی فرسوده
 معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: با اختصاص اعتبارات لازم، هزار و ۲۰۰ مسکن روستایی فرسوده استان تهران نوسازی می‌شود.
"حمیدرضا روستایی" روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: استان تهران از ۲۲۶ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی برخوردار است که از این تعداد، ۱۰۳ هزار واحد به میزان ۴۶ درصد فرسوده و نامقاوم است.
وی افزود: در راستای مقاوم سازی و نوسازی بافت فرسوده و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با سازمان برنامه و بودجه و سپاه سیدالشهدا استان تهران، هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی فرسوده مقاوم سازی می‌شود که از این تعداد، ۱۰۰ واحد سهمیه شهرستان پاکدشت است.
وی گفت: تسهیلاتی که برای ساخت واحدهای مسکن محرومان در نظر گرفته شده شامل۵۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۵ درصد و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و همچنین ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی سپاه سیدالشهدای استان تهران است.
روستایی اظهار داشت: از مجموع هزار و ۲۰۰ سهمیه اختصاص یافته به استان تهران، در حال حاضر هزار واحد توسط کارشناسان شناسایی شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
وی بیشترین واحدهای فرسوده استان را مربوط به شهرستان ری با ۶۷ درصد کل واحدهای مسکونی روستایی اعلام کرد.
معاون بنیاد مسکن استان تهران تصریح کرد: با توجه به شرایط و تورم موجود تسهیلاتی که در نظر گرفته شدهاست  پاسخگوی تامین نیاز نبوده و کفاف برای اتمام عملیات ساخت را نمی‌دهد که امیدواریم با حمایت سپاه این اقدام به نتیجه برسد.
وی با اشاره به عدم استقبال روستائیان از طرح نوسازی بافت فرسوده اظهار داشت: تا کنون، ۶ هزار و ۷۵۵ نفر از مالکان واحدهای روستایی خواستار دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده شده‌اند که از این تعداد برای پنج هزار و ۹۳۴ متقاضی ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.
کد مطلب: 150615
برچسب ها: مسکن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *