۰
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۴

چراغ تئاتر در مشهد روشن شد

رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: پس از توقف یک ماهه فعالیتهای گروه های تئاتر در این استان به دلیل شیوع کرونا، چراغ این هنر نمایشی با اجرای تئاتر "هملت" در مشهد روشن شد.
چراغ تئاتر در مشهد روشن شد
رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: پس از توقف یک ماهه فعالیتهای گروه های تئاتر در این استان به دلیل شیوع کرونا، چراغ این هنر نمایشی با اجرای تئاتر "هملت" در مشهد روشن شد.
کریم جشنی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تئاتر "هملت" به کارگردانی "حامد امانپور قرایی" و "سحر رضوانی" هفته جاری در سالن تئاتر مستقل این شهر روی صحنه رفت و علاوه بر آن ۲۰ گروه نمایشی دیگر در خراسان رضوی آثار خود را برای اجرا آماده کرده اند که در صورت مهیا شدن سالن و امکان حضور در آن، به اجرا درخواهند آمد.
وی به کمکهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از گروه های نمایشی در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در مرحله نخست مرکز هنرهای نمایشی این وزارتخانه ۳۰۰ میلیون ریال به ۱۲ گروه نمایشی استان (هفت گروه شهرستانی و پنج گروه مشهدی) که از ابتدای سال ۹۹ تا بهمن ماه گذشته اجرای تئاتر داشتند، اختصاص داده است.
رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: مرحله دوم این حمایتها اختصاص ۳۰۰ میلیون ریال به گروه های نمایشی است که از بهمن ماه پارسال تا انتهای اردیبهشت ماه امسال در خراسان رضوی اجرا داشتند که تعداد این گروه ها در حال بررسی است.
وی افزود: این مبالغ به حساب این انجمن واریز شده و گروه های تئاتر خیابانی تا سقف ۱۰ میلیون ریال و گروه های تئاتر صحنه ای تا سقف چهل میلیون ریال مورد حمایت قرار می گیرند.
جشنی به حمایتهای شهرداری مشهد از گروه های تئاتر در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: براساس مصوبه شورای شهر کماکان خرید یک سوم بلیتهای سالن تئاتر به نفع گروه نمایش توسط شهرداری انجام می گیرد.
وی گفت: علاوه بر آن تابستان سال گذشته فراخوان برگزاری جشنواره خانه بهار در نوروز ۱۴۰۰ و برنامه "تئاتر در کنار مردم" منتشر شد اما این برنامه ها به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد که برای جبران آن شهرداری مشهد اعلام کرده است هزینه چهار اجرای ۵۰ گروه تئاتر خیابانی این شهر را که در برنامه های یاد شده اعلام همکاری کرده بودند، به مبلغ حداقل پنجاه میلیون ریال پرداخت می کند.
تعداد گروه‌های نمایشی ثبت شده در استان خراسان رضوی ۴۳ گروه با ۲۶۵ هنرمند است اما گروه‌های نمایشی ثبت نشده بسیاری نیز در استان فعالیت دارند.
۱۲ سالن تئاتر در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی وجود دارد و فرهنگسراهای شهرداری مشهد نیز ۱۳ سالن در اختیار دارند.
کد مطلب: 150630
برچسب ها: تئاتر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *