۰
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۹
امام جمعه موقت تهران:

تخریب قبور بقیع به دستور انگلیس بود

امام جمعه موقت تهران گفت: تخریب قبور بقیه به دستور انگلیس و به منظور ایجاد تفرقه بین مسلمانان انجام شده‌است.
تخریب قبور بقیع به دستور انگلیس بود
 امام جمعه موقت تهران گفت: تخریب قبور بقیه به دستور انگلیس و به منظور ایجاد تفرقه بین مسلمانان انجام شده‌است.
به گزارش ایرنا، آیت الله کاظم صدیقی روز پنجشنبه در مراسم محکومیت جنایت آل سعود در تخریب قبور ائمه قبرستان بقیع که در مسجد صاحب الزمان (عج) ورامین برگزار شد اظهارداشت: در حالی که خداوند متعال پیشوایان معین شده خود را برای هدایت بشریت ارسال کرده‌است، عده‌ای جاهل به ایشان هتک حرمت کرد و قبور شریف و مطهرشان را تخریب می‌کنند.
وی افزود: آل سعود همواره خود را برتر از دیگران دانسته‌ و اگر کسی غیر از تفکر و اعتقادات آنان عمل کند، خونش مباح می‌شود.
وی گفت: آل سعود در حالی خود را متولی سرزمین وحی می‌دانند که حتی به خودشان هم رحم نمی‌کنند و همواره همچون قانون جنگل، برای قدرت طلبی به جان هم افتاده اند و پرونده آدم کشی،غارت گری، فحشا و فسادشان بسیار سنگین است.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: آل سعود کاخ سفید را به خاطر رسیدن به اهداف خود پرستش می کنند ولی قبور ائمه بقیع را با تفکر جاهلیت خویش، تخریب می‌کند.
وی با بیان این که زیارت اهل قبور از سیره ائمه اطهار (ع) است اظهار داشت: اولین کاری که خداوند متعال برای قبور مطهر معصومین (ع) معین کرد، طواف حجراسماعیل است و این اولین مستند قرآنی مستدل ما است که تمام ادیان الهی نیز به آن پایبند هستند و حتی علمای وهابیت هم در اجرای این عمل شک ندارند.
آیت الله صدیقی گفت: در روایات اهل سنت نیز آمده که بزرگان اهل سنت مورد احترام پیروانشان بودند و این اجماع در کتب اهل سنت موج می زند ولی وهابیت با قبور ائمه مطهر(ع) مشکل داشته اند زیرا منفعتی در آن نمی بینند.
امام جمعه موقت تهران در مورد پشت پرده این جنایت اظهار داشت: تخریب قبور ائمه اطهار (ع) در بقیع، برنامه انگلیس است تا به واسطه آن، اتحاد بین مسلمانان را از بین ببرند.
وی ادامه داد: در شام، مصر و بغداد که تعداد شیعیان  اندک است، قبور ائمه شیعه مورد احترام است و حتی اهل تسنن هم این قبور زیارت می کنند.
وی توسل به ائمه (ع) را یک قانون، دستور و نسخه نجات بخش اسلام دانست و افزود: هرکس که شکستی در زندگی می خورد به ائمه اطهار(ع) متوسل می شود و در سیره و دستور قطعی خداوند نه تنها زیارت قبور شریف ائمه معصومین (ع) معنع نشده بلکه مستحب و یا واجب بودن آن قطعی عنوان شده است.
در هشتم ماه شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری (مصادف با ۲۱ آوریل ۱۹۲۶) قبرستان بقیع به دست وهابیون آل سعود تخریب شد.
کد مطلب: 150702
برچسب ها: انگلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *