۰
يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۵

بخشودگی برق مناطق زلزله‌زده

رییس اداره برق قصرشیرین گفت: بخشودگی تعرفه برق مناطق زلزله زده مربوط به سال‌های ۹۶ تا ۹۸ برای مشترکان قصرشیرینی لحاظ و در قبض‌های صادره اخیر مشترکان محاسبه شده است.
بخشودگی برق مناطق زلزله‌زده
 رییس اداره برق قصرشیرین گفت: بخشودگی تعرفه برق مناطق زلزله زده مربوط به سال‌های ۹۶ تا ۹۸ برای مشترکان قصرشیرینی لحاظ و در قبض‌های صادره اخیر مشترکان محاسبه شده است.
میثم کوشکی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مشترکانی که در این سال‌ها بهای قبض مصرفی را پرداخت کرده‌اند اکنون دارای مبالغی از بستانکاری هستند که برای آن محاسبه شده و برق مصرفی آنها از محل بستانکاری پرداخت می‌شود و تا زمانی که بستانکاری صفر شود نیاز به پرداخت بهای برق ندارند.
وی اظهار داشت: شهروندان برای آگاهی از میزان مانده بستانکاری و آخرین میزان برق مصرفی می‌توانند اپلیکیشن برق من را بر روی گوشی‌های خود نصب کنند.
رییس اداره برق قصرشیرین گفت: شهروندان پس از نصب نرم افزار برق من می‌توانند با وارد کردن شناسه قبض خود در قسمت خاموشی ها از خدمات این اپلیکیشن استفاده کنند.
کوشکی ادامه داد: همچنین با توجه به خشکسالی‌های اخیر به خصوص در یکسال گذشته و کاهش تولید برق نیروگاه‌های آبی مردم نیاز است برای جلوگیری از خاموشی‌ها با توجه به پیک مصرف تابستان، در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
او اضافه کرد: هم اکنون میانگین مصرف برق روزانه در قصرشیرین ۱۶ مگاوات است که امسال ۱۰ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم و خیلی زودتر از سال گذشته وارد پیک شدیم که نیاز است مشترکین صرفه جویی را لحاظ کنند.
کوشکی با بیان اینکه هم اکنون خاموشی‌ها برای مناطق استان کرمانشاه از جمله قصرشیرین برنامه ریزی شده است، یادآور شد: صرفه جویی لازمه عبور از پیک مصرف تابستان است.
وی تاکید کرد: هم اکنون این شهرستان ۹ هزار و ۷۰۰ مشترک برق دارد که با توجه به گرمسیر بودن، میزان مصرف برق این منطقه گرمسیری درجه سه محاسبه می‌شود (در استان کرمانشاه، ۳ شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب از این امتیاز برخوردارند)
رییس اداره برق قصرشیرین گفت: مشترکان در ساعت غیر از اوج بار از وسایل برقی مانند ماشین لباسشویی، اتو، ماشین ظرفشویی، سماور برقی و سایر امکانات برقی استفاده کنند.
وی افزود: با وجود گرمای هوا و مصرف زیاد شهروندان، از تمام مشترکان می‌خواهیم برای استفاده از وسایل خنک کننده با توجه به گرمسیری بودن منطقه، درجه کولرهای گازی را روی ۲۶ قرار دهند و کولرهای آبی را روی دور کند بگذارند تا این گونه در مصرف برق صرفه جویی شود.
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد و تنها منطقه گرمسیری این استان محسوب می شود که گرمای هوا در برخی ایام فصل تابستان در این شهرستان به ۵۰ درجه و گاهی بیشتر هم می‌رسد.
کد مطلب: 150882
برچسب ها: زلزله‌
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *