۰
يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۵
عمویی خبر داد؛

عراقچی گزارش داد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از حضور سید عباس عراقچی در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: معاون وزارت امور خارجه در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت مذاکرات وین ارائه کرد.
عراقچی گزارش داد
 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از حضور سید عباس عراقچی در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: معاون وزارت امور خارجه در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت مذاکرات وین ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «ابوالفضل عمویی» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: مجلس شورای اسلامی با توجه وظیفه نظارتی خود همواره از هیات مذاکره کننده برای توضیح درباره روند مذاکرات دعوت کرده است و امروز هم این اتفاق افتاد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: چهارمین دور مذاکره جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱+۴ در وین برگزار شد و در ادامه از «عباس عراقچی» رییس هیات مذاکره کننده ایران دعوت شد تا گزارشی از روند مذاکرات ارائه کنند.
وی عنوان کرد:‌ در این جلسه آقای عراقچی گزارشی از نحوه پیگیری سیاست‌های قطعی جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد. البته جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات چند سیاست از جمله لغو کامل همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی لغو  تحریم‌ها را خواستار است و پس از آن ایران آماده بازگشت به تعهدات خود در اجرای برجام خواهد بود.
عمویی ادامه داد: رییس هیات مذاکره کننده ایران در این جلسه درباره روند گفت و گوها توضیح داده و عنوان کرد که هیات جمهوری اسلامی در این مذاکرات موفق شدند بیشتر تحری‌ ها را به مرحله رفع تحریم برساند که باید طرف‌های مقابل نیز تایید کنند. اما همچنان بخش مهمی از تحریم ها باقی مانده است و مطالبات نمایندگان رفع کامل تحریم‌ها بود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در بخشی از تحریم ها، منطق جمهوری اسلامی حاکم بوده و طرف آمریکایی اذعان به رفع تحریم‌ها داشته است، اظهار داشت: درباره اجزای تحریم‌ها و آنهایی که به موضوع منطقه ای و حقوق بشری مربوط است، مسائلی باقی مانده و طرف آمریکایی نسبت به آنها همچنان مدعی است.
وی با بیان اینکه خواسته نمایندگان از هیات مذاکره کنند لغو همه تحریم ها بود، گفت: خواسته جمهوری اسلامی لغو موثر تحریم‌ها است نه اینکه فقط بر روی کاغذ لغو تحریم انجام شود. از این جهت اصرار به راستی آزمایی خواسته نمایندگان بود و آقای عراقچی از ادامه گفت و گوها در این باره خبر دادند.
عمویی خاطرنشان کرد:‌ روند مذاکرات همچنان درباره موارد اساسی ادامه دارد و لازم است هیات مذاکره کننده زمان و خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران را مدنظر قرار دهند.
کد مطلب: 150892
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *