۰
دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۷

کنترل مرزهای دریایی خوزستان در ۴۰ مایلی

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: مرزهای دریایی خوزستان در ۴۰ مایلی لنگرگاه‌ها کنترل می‌شوند و از خدمه کشتی‌ها پیش از رسیدن به لنگرگاه تست کرونا گرفته می‌شود.
کنترل مرزهای دریایی خوزستان در ۴۰ مایلی
معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: مرزهای دریایی خوزستان در ۴۰ مایلی لنگرگاه‌ها کنترل می‌شوند و از خدمه کشتی‌ها پیش از رسیدن به لنگرگاه تست کرونا گرفته می‌شود. 
به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی روز دوشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت خوزستان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آبادان برگزار شد بیان کرد:مرزهای زمینی و مسافری خوزستان همچنان مسدود و به شدت درکنترل هستند. 
وی با بیان اینکه در بحث کرونا اقدامات ارزشمندی در خوزستان صورت گرفته گفت: در حوزه قرارگاه ستاد کرونا، تمام شهرهای خوزستان را بلوک بندی کردیم و مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی خوبی داشتند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان ادامه داد: طرح شهید سلیمانی با قوت در خوزستان در حال اجراست و جا دارد از سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی استان در اجرای این طرح تشکر کنم.
وی افزود: دید وبازدید عید فطر امسال با همکاری علما، شیوخ و ائمه جمعه خوزستان متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد و این موضوع باعث کاهش روند بیماری در استان شد.
حیاتی گفت: تنها یک مرکز دیالیز با ۱۵ تخت در خرمشهر فعالیت می‌کند و همچنین بخش شیمی درمانی این شهرستان نیاز به توسعه دارد که امیدواریم اعتبار خوبی برای این ۲ بخش در نظر گرفته شود.
یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: پیشنهاد می‌شود یک داروخانه هلال احمر در منطقه آزاد اروند احداث شود تا بتوانیم مشکلات داروهای بیماران سخت گذر را برطرف کنیم.
جلیل مختار افزود: راه‌اندازی یک مرکز علمی نیز در منطقه آزاد اروند موجب می‌شود تا علاوه بر مسایل توریسم درمانی، در زمینه تحقیقات و پژوهش رشد قابل توجهی داشته باشیم.
وی گفت: با توجه به آلایندگی در آبادان و خرمشهر انتظار داریم یک درصد از ارزش افزوده حوزه سلامت در مناطق آزاد، به این ۲ شهرستان اختصاص یابد.
وی افزود: بزرگترین معضل در ستاد مبارزه با کرونا، نبود کنترل دقیق مرزهای آبی است که می‌طلبد وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در این موضوع به ما کمک کند.
مختارادامه داد: با وجود مرز دریایی در شهرستان های آبادان و خرمشهر، اما فوریت‌های پزشکی هوایی و دریایی نداریم لذا به توجه ویژه در این زمینه نیاز است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه برای افتتاح ۱۸ پروژه بهداشت و درمان خوزستان با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد ریال به این استان سفر کرد.
هم اکنون ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان زرد هستند.
کد مطلب: 150978
برچسب ها: خوزستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *