۰
سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۱۶

علت اختلاف قیمتها در سفر به حج

سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره می‌گوید: اجاره هتل‌ها و اسکان در هزینه حج اثر بالایی دارد و سطح کیفی هتل‌ها قیمت کاروان را تعیین می‌کند.
علت اختلاف قیمتها در سفر به حج
سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره می‌گوید: اجاره هتل‌ها و اسکان در هزینه حج اثر بالایی دارد و سطح کیفی هتل‌ها قیمت کاروان را تعیین می‌کند.
به گزارش ایسنا، قیمت حج هر سال در چند گروه اعلام می‌شود، درحالی که بسیاری از خدمات در کاروان‌های حج و عمره مشابه و یکسان بوده، از تغدیه، اتوبوس و هواپیما گرفته تا چادرهای عرفات و منا. با این وجود، اختلاف قیمت بین دو کاروان به ۱۰ میلیون تومان هم رسیده است. مرتضی اسدزاده ـ سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ این اختلاف نرخ را ناشی از هزینه هتل دانست و گفت: اجاره هتل‌ها و اسکان در هزینه حج اثر بالایی دارد. ما در قبال این هزینه‌ها دنبال رضایتمندی زائران هستیم تا با استراحتی که در مسکن می‌کنند بهره بهتری از فضای معنوی مکه و مدینه ببرند.
او در پاسخ به پرسش زائران درباره علت اختلاف قیمت کاروان‌ها توضیح داد: سطح کیفی هتل‌ها در قیمت‌گذاری کاروان‌ها مؤثر است. بنابراین هتل‌های محل اقامت حجاج ایرانی از نظر کارشناسان ما به گروه‌های قیمتی مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که این تغییرات قیمتی هتل‌ها نیز شامل دور و نزدیک بودن به حرم، استانداردهای هتلی و ... است. ما پیش از اجاره، تمام شرایط هتل را بررسی می‌کنیم.
اسدی درباره آغاز اجاره هتل برای حج ۱۴۰۰ هم گفت: در حج تمتع ۹۹ هتل‌های مورد نیاز برای حجاج کشورمان اجاره شده بود که بر اساس تصمیم‌گیری کشور میزبان، مراسم حج انجام نشد، اما ارتباط خود را با هتل‌ها قطع نکردیم و در حج پیش ‌رو نیز به محض اعلام برگزاری و ظرفیت پذیرش، برنامه‌ریزی و اجاره هتل‌ها بر اساس آمادگی‌های موجود در ظرفیت‌ها انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا، سازمان حج و زیارت به تازگی این احتمال را مطرح کرده که در صورت پذیرش زائران خارجی در حج امسال، با توجه به محدودیت‌های کرونا و ضرورت حضور تعداد کمتر در اتاق هتل‌ها و نیاز به فضای بیشتر برای زائران، قیمت حج با افزایش قابل توجهی مواجه شود.
سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت در ادامه درباره چگونگی جبران فضای اقامتی در شهر مدینه، با توجه به تکمیل نشدن طرح توسعه این شهر اظهار کرد: شرایط هتل‌های مدینه همانند سال‌های قبل است و به دلیل کُند بودن سرعت ساخت و ساز با کمبود هتل مواجه است. البته زیارت در مدینه منوره برای حجاج ایرانی دارای اهمیت است که امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا بتوان خدمات بهتری به حجاج ارائه کرد که در این راستا می‌طلبد ساخت هتل‌های جدید سرعت گیرد تا خواسته زائران برآورده شود.
عربستان سال گذشته که مناسک حج واجب را با حضور محدود زائرانی از داخل این کشور برگزار کرد، زیارت و سفر به شهر مدینه را محدود و ممنوع کرده بود.
کد مطلب: 150996
برچسب ها: حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *