۰
پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۳
رییس شبکه بهداشت میبد:

عوارض جدی از واکسن کرونا گزارش نشد

رییس شبکه بهداشت و درمان میبد گفت: بروز برخی واکنش‌ها و نشانه ها به دنبال تزریق واکسن کرونا به افراد یک پدیده طبیعی است که تاکنون هیچ‌گونه عارضه جدی یا مرگ ناشی از تزریق آن در این شهرستان گزارش و یا تأیید نشده است.
عوارض جدی از واکسن کرونا گزارش نشد
 رییس شبکه بهداشت و درمان میبد گفت: بروز برخی واکنش‌ها و نشانه ها به دنبال تزریق واکسن کرونا به افراد یک پدیده طبیعی است که تاکنون هیچ‌گونه عارضه جدی یا مرگ ناشی از تزریق آن در این شهرستان گزارش و یا تأیید نشده است.
به گزارش روزپنجشنبه روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان میبد، دکتر مهدی حفیظی با اشاره به شایعه های منتشر شده در برخی فضای مجازی مرتبط به عوارض واکسن کرونا ، افزود: همه عوامل و دستگاه‌های کشوری و استانی بسیج شدند تا برنامه ملی واکسیناسیون ویروس کرونا را مرحله به مرحله در قالب مرحله های یک تا چهار و بر اساس اولویت های اجرا کنند.
وی با اظهار تاسف از انتشار شایعه‌های مرتبط با واکسن کرونا خاطرنشان کرد: طرح این‌گونه شایعه ها در فضای عمومی، جز بدبینی و سلب اعتماد شهروندان از سیستم بهداشت و نیروهای خادم و زحمتکش آن به دنبال ندارد.
حفیظی تصریح کرد: البته  در مواردی که فرد یا افرادی بعد از دریافت واکسن دچار عارضه‌ای شدید شوند و یا  فوت کنند موضوع از طریق کمیته شهرستانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی در ادامه کمیته بررسی عوارض واکسن کرونا را متشکل از پزشکان متخصص عفونی، داخلی یا سایر پزشکان متخصص بر حسب نوع عارضه گزارش شده، مدیرشبکه بهداشت و سایر مسوولان و کارشناسان مرتبط در حوزه بهداشت عنوان کرد.
این مسوول ادامه داد: این کمیته نتیجه بررسی عارضه واکسن را به کمیته استانی بررسی عوارض واکسن گزارش می‌ کند و در صورت تأیید نهایی به عنوان عارضه ناشی از واکنش مربوط به واکسن به مرکز مدیریت بیماریهای کشور منعکس می شود.
وی تاکید کرد: از ابتدای برنامه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون هیچگونه مشکل یا عارضه شدیدی در شهرستان ثبت و یا تایید نشده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان میبد برخی گزارش ها و یا گمانه زنی‌های خارج از مسیر علمی و کارشناسی شده در مورد عوارض واکسن یا کیفیت نوع واکسن های موجود را به عنوان یک بداخلاقی رسانه ای یاد کرد.
وی تصریح کرد: در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر فوت یک شهروند بالای ۹۰ سال به دلیل واکسیناسیون در فضای مجازی دست به دست می‌شود، این در حالی است که نظر کمیته شهرستان بررسی عوارض واکسن، علت فوت وی را کاملا بی ارتباط با واکسن عنوان کرد.
حفیظی همچنین یادآور شد: همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان آماده ارایه خدمات واکسیناسیون به شهروندان بر اساس اولویت های تعیین شده در سند ملی واکسیناسیون ویروس کرونا هستند.
وی از تمامی شهروندان درخواست کرد، اطلاعات لازم در خصوص واکسن و عوارض احتمالی ناشی از آن را از طریق سیستم بهداشتی دنبال کنند و هرگونه عارضه یا واکنش بعد از تزریق واکسن را به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت به محل سکونت خود یا تیم واکسیناسیون مستقر در بخش مرکزی که واکسن را دریافت کردند گزارش کنند و یا با شماره تلفن ۳۲۳۳۷۵۵۰ واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان تماس بگیرند.
هشت مرکز خدمات جامع سلامت و ۱۲ پایگاه بهداشتی و خانه بهداشت نیز در محله های مختلف میبد  آماده ارایه خدمات مراقبتی به شهروندان هستند.
مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.
کد مطلب: 151214
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *