۰
پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

استفاده از فضای مجازی نیاز به آموزش دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفت: فضای مجازی جزو لاینفک زندگی ما شده است و استفاده از آن نیاز به فرهنگ سازی و آموزش دارد.
استفاده از فضای مجازی نیاز به آموزش دارد
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفت: فضای مجازی جزو لاینفک زندگی ما شده است و استفاده از آن نیاز به فرهنگ سازی و آموزش دارد.
به گزارش ایرنا، سید احمد هاشمی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین پویش تولید محتوا در فضای مجازی اظهار داشت: خانواده به عنوان نقطه عطف در جامعه است برای اینکه بخواهیم کارها در جامعه بهتر اجرا شود و اثرگذار باشد باید از خانواده آغاز شود.
وی با اشاره به توسعه استفاده از فضای مجازی گفت: زمانی که استفاده از فضای مجازی وارد زندگی شد، فکر نمی کردیم شبکه اجتماعی آنقدر گسترده شود که حتی فرزندان به آن دسترسی داشته باشند.
وی گفت: به هر حال فضای مجازی وارد زندگی شد اما همچون سایر موارد از جمله رانندگی، فرهنگ استفاده از این بستر دیرتر وارد جامعه شد به همین دلیل در استفاده از فضای مجازی نیاز به فرهنگ سازی و آموزش داریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی افزود: در فضای مجازی، بی نهایت اطلاعات قابل دسترسی وجود دارد که خیلی ها اشتباه است و خیلی ها به صورت هدفمند، اشتباه درج شده است بنابراین باید مراقبت های لازم در این باره وجود داشته باشد.
وی گفت: صیانت از سلامت روانی خانواده از رسالت های دانشگاه است و تلاش داریم تا فضای امن روانی در خانواده حام باشد تا به دنبال آن در جامعه هم شاهد فضای روانی امن و خوب باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پویش تولید محتوا در فضای مجازی، یک کار فرهنگی برای کمک به استفاده بهتر از این بستر است تا شاهد افزایش کیفیت زندگی و سلامت باشیم.
۵۰۰ هزار بازدید از محتواهای پویش فضای مجازی و خانواده
دبیر نخستین پویش تولید محتوا در فضای مجازی خراسان شمالی هم گفت: ۵۰۰ هزار بازدید از تولید محتوا پویش انجام شده است که این امر نشان از اهمیت فضای مجازی دارد.
احسان عباسی اظهار داشت: این پویش با موضوع «فضای مجازی و خانواده» برگزار شد و در آن حدود ۷۰۰ اثر از ۲۲۰ شرکت کننده بارگزاری شد.
دبیر نخستین پویش تولید محتوا در فضای مجازی خراسان شمالی افزود: در اهمیت فضای مجازی همین بس که رهبر معظم انقلاب آن را امری حیاتی عنوان کردند.
وی گفت: فراخوان برای شرکت در این پویش سال گذشته داده شد و علاقه‌مندان، نسبت به بارگزاری آثار خود در شبکه های اجتماعی به نشانی Majazi_ khanevade_nkh اقدام کردند.
وی افزود: پویش تولید محتوا در فضای مجازی با عنوان «فضای مجازی و خانواده» در چهار محور «شبکه های اجتماعی و خانواده»، «آموزش مجازی و خانواده»، «سبک زندگی و خانواده» و «کرونا و خانواده» و در قالب های رسانه ای صوت (پادکست)، تصویر (عکس، کاریکاتور، اینفوگراف، پوستر، کلیپ و نماهنگ) و متن نوشت برگزار شد.
دبیر نخستین پویش تولید محتوا در فضای مجازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تولید محتوا در پنج پیام رسان مجازی پرمخاطب شامل تلگرام، ایتا، بله، سروش و اینستاگرام بارگذاری شده است.
کد مطلب: 151231
برچسب ها: فضای مجازی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *