۰
پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۴
آژانس آمریکایی:

بازار کار ضعیف خواهد ماند

آژانس فیچ ریتینگز در گزارش روز پنجشنبه خود اعلام کرد که پیش بینی می شود بازار کار آمریکا تا اواخر سال آینده به دلیل کرونا ضعیف بماند.
بازار کار ضعیف خواهد ماند
 آژانس فیچ ریتینگز در گزارش روز پنجشنبه خود اعلام کرد که پیش بینی می شود بازار کار آمریکا تا اواخر سال آینده به دلیل کرونا ضعیف بماند.
به گزارش ایرنا، آژانس فیچ ریتینگز که یکی از سه سازمان ملی آماری آمریکا به حساب می آید در وب سایت خود اعلام کرد که نتظار نمی رود تا سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ بازار اشتغال آمریکا به سطح مطلوب برسد.
در بیانیه مرکز آماری فیچ ریتیتگز تاکید شده است که بازگشت به بازار اشتغال کامل در ایالات متحده هنوز ۱۸ ماه دیگر زمان و به ایجاد هفت میلیون شغل دیگر نیاز دارد.
تقریباً ۲۲ میلیون شغل در دوره مارس-آوریل (فروردین، اردیبهشت) سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده به دلیل همه گیری کرونا از بین رفته است. از آن زمان تقریبا نیمی از شغل های از دست رفته بازیابی شده اند.
براساس گزارش آماری وزارت کار آمریکا، بزرگترین اقتصاد جهان از آوریل ۲۰۲۱ حدود ۹.۸ میلیون نفر بیکار دارد که نرخ بیکاری از ۶ درصد در ماه قبل به ۶.۱ درصد در این ماه افزایش یافته است.
طبق گزارش ارائه شده توسط مرکز فیچ ریتینگز، اختلال گسترده بازار کار آمریکا در سال ۲۰۲۰ به دلیل افزایش بیکاری طولانی مدت و دلسرد شدن دائمی کارگران مسن از فعالیت مجدد نیروی کار، احتمالاً منجر به ایجاد آسیب پذیری میان مدت در بازار کار و کاهش عرضه نیروی کار خواهد شد.
شرکت فیچ ریتینگز یکی از سه سازمان ملی آماری بود که به همراه استاندارد اند پورز و مودیز، در سال ۱۹۷۵ توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به‌عنوان سه مؤسسه بزرگ رتبه‌بندی اعتباری شناخته شد. دفاتر مرکزی این شرکت در شهرهای لندن و نیویورک قرار دارد.
دولت بایدن اعلام کرده که همچنان در راستای دور کردن اقتصاد آمریکا از آسیب‌های ناشی از همه‌گیری کرونا گام برمی دارد اما یکسری چالش های اقتصادی می تواند به موانعی بزرگ برای بایدن و تیم اقتصادی اش تبدیل شود.
افزایش تورم، روند کند اشتغال‌زایی، نرخ بیکاری بالا، نگرانی از افزایش بهای سوخت به دنبال یک حمله سایبری به خط لوله کلونیال پایپ لاین، تداوم اختلال در انتقال سوخت و تلاش های جدید جمهوری خواهان برای کارشکنی در برخی طرح های دولتی از جمله افزایش مالیات ها، نگرانی ها و مخمصه جدیدی را برای دولت بایدن ایجاد می کند.
مردم آمریکا اخیرا به طور فزاینده‌ای نگران افزایش بهای کالاها و تورم در این کشور همزمان با ازسرگیری نسبی فعالیت‌های عادی اقتصادی پس از چالشهای دوران کرونا هستند. نگرانی مصرف‌کنندگان در آمریکا نسبت به وضعیت قیمت ها افزایش یافته و دیدگاه مثبت آنها در قبال شرایط اقتصادی کنونی و آینده تضعیف شده است.
کد مطلب: 151232
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *