۰
جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۹

اعتراف بانک سوئیسی به "پول‌شویی" برای فیفا

یک بانک معتبر سوئیسی به "پول‌شویی" برای فیفا اعتراف کرد.
اعتراف بانک سوئیسی به "پول‌شویی" برای فیفا
یک بانک معتبر سوئیسی به "پول‌شویی" برای فیفا اعتراف کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تایمز، مقامات آمریکایی اعلام کردند بانک جولیوس بائر سوئیس اعتراف کرد که در پولشویی ۳۶ میلیون دلاری در رسوایی "FIFAgate" بر سر حق پخش تلویزیونی شرکت کرده است.

این بانک در دادگاه فدرال اعتراف کرد کهاز طریق ایالات متحده به مقامات فدراسیون های فیفا و فوتبال در آمریکا توطئه کرده است.

ویلیام اف سوئینی جونیور دستیار مدیر مسئول اف بی آی در بیانیه ای گفت: رفتار آنها معادل گرفتن کارت قرمز است و پولی که اینک بانک به دولت آمریکا بدهکار است بیش از دو برابر مبلغ خواهد بود.

این آخرین رسوایی از سلسله فسادهای گسترده فیفا بود که باعث شد سپ بلاتر رئیس سابق این نهاد را مجبور به کناره گیری از قدرت در سال ۲۰۱۵ کند.

جولیوس بائر این عمل ناشایست را پذیرفت و با مقامات آمریکایی قرارداد پیگرد قانونی بازپرداخت این پول را در مدت سه سال منعقد کرد. در بیانیه مقامات آمریکایی آمده است که به عنوان بخشی از این توافق نامه، بانک موافقت کرده است که بیش از ۷۹ میلیون دلار جریمه را بپردازد.

خورخه لوئیس آرزواگا که در دفاتر بانک مونته ویدئو، اروگوئه و زوریخ سوئیس کار می کرد، در ژوئن ۲۰۱۷ به دلیل نقش خود در این معامله، اعتراف کرد.

این بانک از توافق با مقامات آمریکایی استقبال کرد.

در بیانیه این بانک آمده است: این گام دیگری در تلاش های ادامه دار جولیوس بائر برای پیگیری بسته شدن سایر موارد نظارتی و قانونی با همکاری مقامات مربوطه است.
کد مطلب: 151238
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *