کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کیش میزبان فوتبال ناشنوایان جهان است

10 خرداد 1400 ساعت 19:26

رقابت‌های فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان به میزبانی ایران در جزیره کیش از ۱۲ خرداد آغاز می‌شود و در این مسابقات تیم‌های ملی هفت کشور باهم رقابت می‌کنند.


رقابت‌های فوتبال انتخابی المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان به میزبانی ایران در جزیره کیش از ۱۲ خرداد آغاز می‌شود و در این مسابقات تیم‌های ملی هفت کشور باهم رقابت می‌کنند.

مدیرعامل موسسه وزش و تفریحات سالم کیش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  با اعلام کنفدراسیون آسیا و اقیانوسیه ورزش‌های ناشنوایان مسابقات آسیایی انتخابی المپیک ۲۰۲۲ ناشنوایان در رشته فوتبال از ۱۲ تا ۲۰ خردادماه با حضور هفت تیم به میزبانی کشورمان در جزیره کیش برگزار می شود.
عزیزالله فرضی پور اضافه کرد: در این رقابت ها تیم های ملی کشورهای مالزی ، ازبکستان ، تایلند ، کره جنوبی ، عراق ، افغانستان و ایران حضور دارند که همه روزه از ساعت ۱۸ در زمین های شماره ۱ و ۲ فوتبال مجموعه المپیک برای کسب جواز حضور در المپیک ۲۰۲۲ با هم رقابت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه ساعت ۱۸ پس فردا چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه با حضور نمایندگان کنفدارسیون آسیا و اقیانویسه ورزش های ناشنوایان این مسابقات آغاز می شود افزود: اکنون علاوه بر تیم ملی ایران، تیم های ملی عراق، تایلند و مالزی وارد جزیره کیش شده و در حال تمرین هستند.
فرضی پور، گفت: این موسسه با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش از ۲ ماه پیش به منظور میزبانی شایسته از این مسابقات و تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی جهت آماده سازی امکانات ورزشی لازم حدود ۱۵ میلیارد ریال هزینه کرده است.
کیش دارای  ۴۳ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی است‌.
هم اکنون ۳۸ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.
جزیره کیش هم اکنون ۴۴ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده است.
این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.


کد مطلب: 151534

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/151534/کیش-میزبان-فوتبال-ناشنوایان-جهان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir