۰
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۷

استقبال سینمادوستان از «یک مکان ساکت»

قسمت دوم از فیلم ترسناک و پساآخرالزمانی «یک مکان ساکت» در روزهای اول اکران در گیشه آمریکا، با استقبال بی‌نظیر سینمادوستان روبه‌رو شد و ۴۸ میلیون دلار فروش کرد.
استقبال سینمادوستان از «یک مکان ساکت»
قسمت دوم از فیلم ترسناک و پساآخرالزمانی «یک مکان ساکت» در روزهای اول اکران در گیشه آمریکا، با استقبال بی‌نظیر سینمادوستان روبه‌رو شد و ۴۸ میلیون دلار فروش کرد.
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، پس از یک سال سخت برای صنعت سینماداری، گیشه آمریکای شمالی این هفته به لطف فیلم پساآخرزمانی یک مکان ساکت: بخش دوم ساخته جان کرازینسکی احیا شد.
این فیلم که ۲۸ مه (جمعه، ۷ خرداد) در سینماهای آمریکا اکران شد، در سه روز ۴۸ میلیون دلار فروش کرد و رکورد بیشترین فروش در سه روز اول اکران را در گیشه پساکرونایی این بازار مهم سینمایی شکست. این فیلم جدید از کمپانی فیلمسازی پارامونت در حال حاضر در ۳ هزار و ۷۲۶ سالن سینما در آمریکا اکران شده و انتظار می‌رود تا پایان امروز (دوشنبه، ۱۰ خرداد) مجموع فروش آن به ۵۸ میلیون دلار برسد.
اهمیت این سطح از استقبال و بلیت فروشی در آن است که با آنچه پیش از شیوع کرونا از میزان فروش این فیلم پیش بینی شده بود تفاوت چندانی ندارد. دومین قسمت از فیلم یک مکان ساکت ابتدا قرار بود مارس سال ۲۰۲۰ اکران شود اما شیوع کرونا تمام معادلات را به ریخت.یک مکان ساکت 1 سال ۲۰۱۸ روی پرده سینماها رفت و در روزهای اولیه نمایش ۵۰ میلیون دلار فروش کرد که رقم بزرگی بود. بنابراین تصمیم استودیو پارامونت برای به تعویق انداختن قسمت دوم از این فیلم تا زمان بازگشایی سینماها در آمریکا، دوراندیشانه بود. آن هم با توجه به آن که ساخت فیلم اول تنها ۱۷ میلیون دلار هزینه دربرداشت اما قسمت دوم با یک بودجه هنگفت ۶۱ میلیون دلار ساخته شد.
دیوید ای. گراس (David A. Gross) رئیس شرکت مشاوره سینمایی اینترتیمنت ریسرچ در این باره می‌گوید: شروع خیلی خوبی بود، بالاتر از فروش میانگین برای دنباله یک فیلم ترسناک. اگر تمام سینماهای آمریکا باز شده بودند، فروش یک مکان ساکت ۲ در روزهای اول اکران به ۶۰ میلیون دلار هم می‌رسید. همین‌حالا هم این فیلم کلی فروش خواهد کرد و سود بالایی را نصیب سرویس‌های پخش اینترنتی می‌کند.
یک مکان ساکت ۲ با بازی امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز و نواه جوپ ادامه داستان خانواده‌ای را دنبال می‌کند که برای فرار از دست هیولاهای ناشناخته‌ای که در یک آینده پساآخرالزمانی زمین را تسخیر کرده‌اند، باید در سکوت مطلق زندگی کنند. این فیلم ۴۵ روز پس از اکران بر روی سرویس پخش اینترنتی پارامونت پلاس قرار خواهد گرفت.
به استناد نقدهایی که تاکنون درباره یک مکان ساکت 2 نوشته شده است، تعلیق نفس‌گیر این فیلم آن را برای نمایش پرده نقره‌ای سینما به یک گزینه فوق العاده تبدیل کرده است و از همین جهت سینمادوستان را با وجود تداوم شیوع کرونا به سالن‌های سینما می‌کشاند.
از گیشه آمریکا چه خبر؟
لایو اکشن کروئلا با بازی اِما استون دیگر فیلم‌های تجاری مهمی بود که همزمان با یک مکان ساکت اکران شد. پیش بینی می‌شود این فیلم که گذشته شخصیت منفی انیمیشن صدویک سگ خالدار را جلوی دوربین می‌برد، تا پایان امروز ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در گیشه آمریکای شمالی فروش کند. کروئلا، در سطح بین‌المللی، در سینماهای ۲۹ کشور جهان اکران شده و تاکنون ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش کرده است که فروش کل آن را به ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار می رساند.
این هفته پس از یک مکان ساکت ۲ و کروئلا، فیلم مارپیچ: از کتاب اره، خشم انسان و رایا و آخرین اژدها به ترتیب با ۲ میلیون و ۱۰۰، ۲ میلیون و یک میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در جایگاه سوم تا پنجم پرفروش‌ترین فیلمهای هفته در گیشه آمریکا قرار گرفتند.  
کد مطلب: 151535
برچسب ها: سینما
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *