۰
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۰

افزایش ۱۰برابری اعتبارات نوسازی مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت تدبیر و امید اعتبارات نوسازی مدارس، ۱۰ برابر شده است.
افزایش ۱۰برابری اعتبارات نوسازی مدارس
وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت تدبیر و امید اعتبارات نوسازی مدارس، ۱۰ برابر شده است.
به گزارش ایسنا محسن حاجی میرزایی در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با تأکید بر این که ایجاد شرایط تحصیل مقدم بر فضای فیزیکی است، گفت: تلاش می‌شود در برنامه هفتم توسعه با اختصاص منابع بیشتر و مشارکت مؤثرخیران، مشکل تأمین فضای آموزش ایمن و استاندارد در کشور برطرف شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ مدرسه خشت و گلی نداریم و در مسیر جمع آوری مدرسه‌های کانکسی قرار داریم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: ظرفیت آموزش و پرورش برای توسعه فضاهای استاندارد افزایش چشمگیری داشته است به نحوی که دولت تدبیر و امید اعتبارات حوزه نوسازی را در حدود ۱۰ برابر افزایش داده و مشارکت خیران نیز به پنج برابر افزایش یافته است.
وی در ادامه گفت: در سال ۹۵، ۳۰ درصد مدرسه‌های کشور نیازمند بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی بودند که با کاهش ۱۰.۵ درصدی این آمار امروز به ۱۹.۵ درصد کاهش یافته است.
حاجی میرزایی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید هر روز  ۲۸ کلاس درس ساخته شده است و همه مدرسه‌هایی که به گاز متصل بودند، سیستم گرمایش آن ها ایمن شده اما حل مسائل و مشکلات گسترده مدارس نیازمند همکاری همه افراد است.
وی ادامه داد: در راستای مشارکت هرچه بیشتر مردم در امر مدرسه سازی سال گذشته طرح آجر به آجر را راه اندازی کردیم و یک میلیون نفر تاکنون در این طرح شرکت کرده و جذب شده اند.
وزیر آموزش و پرورش هدف از اجرای «طرح آجر به آجر» را هدایت سرمایه‌های خرد خیران به سمت «مدرسه سازی» ذکر و اظهارکرد: آرزو می کنم همه ملت ایران صرفنظر از توان اقتصادی خود حتی با کوچک ترین سرمایه خود به امر خطیر مدرسه سازی بپردازند.
وی در خصوص کمبود نیرو گفت: بخش اعظمی از این نیروها از طریق نیروهای رسمی و پیمانی و در مواردی که کمبود وجود داشته باشد از توان نیروهای حق التدریسی - که  در حال تبدیل وضعیت هستند و یا از گذشته با آموزش و پرورش همکاری می کردند - تامین می‌شود.
حاجی میرزایی تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم حتی یک کلاس بدون معلم در کشور وجود داشته باشد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده همزمان با شروع سال تحصیلی، همه کلاس ها دارای معلم خواهند بود.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص اهمیت شورای آموزش وپرورش گفت: این شورا یکی از اهرم‌های مفید و کارساز در پیگیری اهداف تعلیم و تربیت استان‌ها به شمار می‌رود و برای اینکه همه چیز در مسیر خوبی قرار گیرد باید در بخش آموزش و پرورش خوب کار و سرمایه گذاری کرد.
وی با اشاره به نیاز مدرسه‌های استان بوشهر به سیستم سرمایشی اظهارکرد: برای تجهیز سیستم‌های سرمایشی در این استان برای شروع سال تحصیلی آینده تلاش می‌شود به صورت مشارکتی با استانداری نیاز کلاس‌های درس قبل از شروع سال تحصیلی برطرف شود.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: در خصوص تأمین ابزار هوشمند برای تعدادی از دانش آموزان نیازمند از استاندار بوشهر و فرمانداران خواستم تا با استفاده از ظرفیت های هر منطقه این نیاز تأمین شود.
حاجی میرزایی یادآور شد: استان بوشهر در برخی شاخص‌های تعیین شده از سطح ملی جلوتر و در برخی از شاخص‌ها عقب است که باید برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام شود.
«رتبه بندی»؛ عرصه ای برای ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان است
وزیر آموزش و پرورش در نشست با فرهنگیان منتخب استان بوشهر با اشاره به تصویب فوریت لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: «رتبه بندی»عرصه ای برای ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان است.
محسن حاجی میرزایی در ادامه اظهار کرد: تا پایان دولت، وضعیت استخدام همه افرادی که براساس مصوبات قانونی، آموزش و پرورش در مقابل آن ها مسؤولیت دارد، تعیین تکلیف می‌شوند.
وی ادامه داد: در شرایطی که بیش از ۱۰۰هزار نفر در انتظار تعیین تکلیف بودند، در سال گذشته با دریافت ۱۰۲هزار ردیف استخدامی تعیین تکلیف شدند.
حاجی میرزایی اضافه کرد: راهبرد آموزش و پرورش در خصوص جذب نیرو، استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در راستای بهبود زندگی معلمان کارهای بزرگی انجام شده است، گفت: در سخت ترین شرایط اقتصادی، با همراهی دولت حقوق فرهنگیان قریب به ۶۵ درصد افزایش یافت تا فاصله حقوق آنان نسبت به سایر کارکنان دولت کاهش یابد.
وی «رتبه بندی معلمان» را از خواسته های مهم فرهنگیان عنوان کرد و گفت: طرح رتبه بندی معلمان صرفاً برای افزایش حقوق نیست بلکه اهرمی برای ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان به شمار می‌رود.
حاجی میرزایی با بیان این که معلمان، قافله سالار مسیر پیشرفت جامعه هستند، اظهارکرد: طرح رتبه بندی معلمان گامی برای افزایش خلاقیت، انگیزه و شکوفایی استعدادهای فرهنگیان است.
وی یادآور شد: هرچند مسائل بازنشستگان مربوط به سازمان بازنشستگی کشوری است اما در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان کارهای بزرگی انجام شده است.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص کنکور گفت: در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور ارائه شده است.
حاجی میرزایی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی اظهارکرد: همه مردم را به مشارکت گسترده و فراگیر در انتخابات ۲۸ خرداد دعوت می کنیم.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که برای حل مسائل اقتصادی برنامه ارائه می‌دهند باید به مسائل جامعه عمیق تر توجه کنند زیرا پیشرفت حقیقی جامعه در حوزه یادگیری رقم می خورد.
کد مطلب: 151782
برچسب ها: آموزش و پرورش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *