۰
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۴
به دنبال یادداشت منتشر شده در "فریادگر"

موزه هنرهای معاصر تهران نمایشگاه عاشورایی برپا می کند

موزه هنرهای معاصر تهران با ضرب الاجلی ناگهانی با همکاری موزه هنرهای دینی امام علی (ع) اقدام به برپایی نمایشگاهی از آثار هنری معاصر با مضامین عاشورایی می کند.
موزه هنرهای معاصر تهران با ضرب الاجلی ناگهانی با همکاری موزه هنرهای دینی امام علی (ع) اقدام به برپایی نمایشگاهی از آثار هنری معاصر با مضامین عاشورایی می کند.

به دنبال انتشار گزارشی در این رسانه ، مبنی بر ضرورت برپایی نمایشگاه آثار هنر معاصر کشور با موضوع و مضمون عاشورا در ایام عزاداری سالار شهیدان و یادآوری وظیفه قانونی موزه هنرهای معاصر تهران و دفتر هنرهای تجسمی در این باره ، موزه هنرهای معاصر تهران با ضرب الاجلی ناگهانی از خود واکنش نشان داده و با همکاری موزه هنرهای دینی امام علی (ع) اقدام به برپایی نمایشگاهی از آثار هنری معاصر با مضامین عاشورایی می کند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، نمایشگاهی از آثار هنرمندان معاصر ایران با عنوان "حدیث بی قراری" از روز یکشنبه ۱۲ آذرماه ساعت 16 با همکاری موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در موزه هنرهای معاصر معاصر تهران افتتاح می شود. افتتاح این نمایشگاه درحالی صورت می گیرد که پیش از این در ایام عزاداری سالار شهیدان ، در پایگاه خبری فریادگر و به نقل از آن در برخی روزنامه ها یادداشتی از پریس تنظیفی ، منتقد هنری کشور منتشر شده بود که در آن با اشاره به سابقه توجه جامعه هنری کشور به مضمون عاشورا و نمونه های برجسته آثار هنری کشور از هنرمندان نامدار معاصر ، ضرورت برپایی رویدادهای هنری با مضمون عاشورا در عرصه هنرهای تجسمی در موزه هنرهای معاصر تهران ، در ایام عزاداری سالار شهیدان ، گوشزد شده بود. به دنبال طرح این مساله در پایگاه خبری فریادگر، موزه هنرهای معاصر تهران اعلام کرد که نمایشگاهی از آثار هنرمندان معاصر ایران با عنوان "حدیث بی قراری" در رشته های، نگارگری، خوشنویسی، نقاشی، نقاشی قهوه خانه ای ، نقاشیخط و چیدمان با مضامین حماسه کربلا، ازروز یکشنبه۱۲ آذرماه ساعت -/۱۶،در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش می گذارد. در این نمایشگاه ، آثار خوشنویسی بصورت کتیبه های عاشورایی، آثار نقاشان معاصر ایران و آثار نقاشی های خلق شده با مضامین حماسه کربلا و در زمینه نگارگری، هنرهای سنتی و همچنین مروری بر آثار نقاشی قهوه خانه ای با نمایش آثاری از گنجینه هنرهای معاصر تهران در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد. نمایشگاه "حدیث بی قراری" با همکاری موزه هنرهای دینی امام علی(ع) تا ۳۰ آذرماه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعداز ظهر به جز جمعه ها و ایام تعطیل در موزه هنرهای معاصر تهران برقرار است. در این نمایشگاه آثاری از محمود جوادی پور، کرمعلی شیرازی، احمد وکیلی، رضا مافی، جلیل رسولی، حسن اسماعیل زاده، محمدحسین حلیمی، روح الله مفیدی، عباس بلوکی فر، محمد مدبر، کاظم چلیپا، حبیب ا... صادقی، اسفندیار احمدیه، بهنام کامرانی، خسرو خسروی، محمد تجویدی، مرتضی ممیز ، پرویز کلانتری ، صداقت جباری ، مرتضی اسدی و... به نمایش در می آید.

کد مطلب: 15180
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *