۰
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۴

ادامه پروتکل‌های بهداشتی در پروازها

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که تا زمانی که وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی ضروری بداند، همه پروتکل‌های بهداشتی از جمله اعمال محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در پروازهای داخلی رعایت خواهد شد.
ادامه پروتکل‌های بهداشتی در پروازها
رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که تا زمانی که وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی ضروری بداند، همه پروتکل‌های بهداشتی از جمله اعمال محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در پروازهای داخلی رعایت خواهد شد.
به گزارش ایسنا، در پی اعمال محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در پروازهای داخلی که به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده و از اول مهر ماه اجرایی شده است، چندین بار شرکت‌های هواپیمایی نسبت به اجرای این پروتکل بهداشتی و ضرر و زیانی که بابت کاهش پذیرش مسافر متحمل می‌شوند، اعتراض کرده و مکاتبات بسیاری با مسئولان دستگاه‌های مختلف از رییس سازمان هواپیمایی تا وزیر راه و شهرسازی و رییس‌جمهور انجام دادند اما نهایتا با این درخواست مخالفت شد.
تورج دهقان زنگنه - رییس سازمان هواپیمایی کشوری – در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: که تا زمانی وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی ضروری بداند، همه پروتکل‌های بهداشتی از جمله اعمال محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در پروازهای داخلی رعایت خواهد شد.
وی افزود: شرایط و وضعیت کشور را از نظر بهداشتی و درمانی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخص می‌کند و بنابراین شرکت‌های هواپیمایی و صنعت هوانوردی ملزم هستند تا زمانی که کشور از نظر شیوع ویروس کرونا به وضعیت تعادلی نرسیده و متولیان بهداشت کشور تشخیص بدهند، همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده رعایت خواهد شد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: مسلما سلامت مردم در اولویت همه است و بنابراین شرکت‌های هواپیمایی باید پروتکل‌های بهداشتی از جمله محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر را رعایت کنند.
زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با ایرلاین‌هایی که تخلفات کرونایی‌شان را تکرار کرده و محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر را رعایت نمی‌کنند چه برخوردی خواهد شد؟ تاکید کرد: در گذشته جرایم بسیاری برای شرکت‌های هواپیمایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند در نظر می‌گرفتیم و به عنوان مثال مسیرهای پروازی‌شان را لغو می‌کردیم اما با توجه به اینکه برخی شرکت‌های هواپیمایی، تخلفاتشان در این زمینه مانند پذیرش مسافر بالاتر از سقف تعیین شده را تکرار کردند، جرایم‌شان را سنگین‌تر خواهیم کرد.
وی گفت: در جلسه‌های پیش رو کمیته هوانوردی در سازمان هواپیمایی کشوری در صددیم تا جرایم دیگری برای این شرکت‌ها در نظر بگیریم و به زودی آن را اعلام خواهیم کرد.
کد مطلب: 151828
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *