۰
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۲
پیشنهاد راهبردی یک تحلیلگر به نامزدهای انتخابات 1400:

کشور را چگونه باید اداره کرد؟

یک تحلیلگر مطرح در اظهارنظری مدل راهبردی مناسبی را برای اداره کشور ارائه کرد
کشور را چگونه باید اداره کرد؟

یک تحلیلگر مطرح در اظهارنظری مدل راهبردی مناسبی را برای اداره کشور ارائه کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خط بازار؛ در حال حاضر افراد با سلایق مختلف صحبت از برنامه های خود برای اداره کشور می کنند لذا این سوال مطرح است که با کدام رویکرد و استراتژی می توان کشور را به خوبی اداره کرد. در همین زمینه دکتر حسین امیری گنجه، تحلیلگر مسائل راهبردی معتقد است کشورداری دارای سه ضلع مدیریت منابع، ساختارها و عملکرد است.

وی در گفتگو با خط بازار گفت: مدیریت صحیح منابع اعم از مالی، انسانی، طبیعی و فیزیکی در چارچوب یک ساختار شفاف، قاعده مند و مبتنی بر شایسته سالاری قطعا خروجی خوبی برای کشور به همراه دارد که نتیجه آن رشد و توسعه است.

امیری گنجه گفت: هیچ یک از اظهارنظرهای انتخاباتی تاکنون مشخص نکرده است که به لحاظ رویکرد کلان چه برنامه ای برای  مدیریت منابع و اصلاح ساختارها دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به چالش های داخلی و خارجی یکی از مهم ترین مسایل کشور نحوه اداره کشور است که این امر یک فرآیند پیچیده همراه با سعی و خطاست.

این تحلیلگر مسائل راهبردی گفت: کشور دارای منابع، پتانسیل ها و امکانات فراوانی است که در صورت استفاده بهینه از این فرصت ها می توان بستر رقابت ایران با دیگر کشورها را مهیا کرد.

وی گفت: همچون ژاپن و کره جنوبی بایستی تمرکز مدیران کشور و نقطه آغاز مدیریت صحیح کشور، مدیریت منابع باشد که برای این امر نیازمند تغییر ساختارهاو ضوابط کلان و خرد هستیم.

امیری گنجه گفت: هر چه اداره کنندگان کشور نسبت به مشکلات و راه حل ها خرد و اطلاع جمعی بالاتری داشته باشند، سریع تر می توانند ساختارها را مبتنی بر مدیریت منابع تصحیح کنند.

وی افزود: در این مسیر استفاده از نهادهای اجتماعی یک ضرورت است چرا که این نهادها مسائل و راه حل ها بهتر از بقیه می توانند درک کنند و به مدیران کشور انتقال دهند.
کد مطلب: 152065
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *