۰
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۷

برنامه جدید گروه جی ۷

یک مقاوم ارشد در دولت آمریکا از طرح جدید گروه هفت برای مقابله با طرح ابتکاری اقتصادی چین خبر داد.
برنامه جدید گروه جی ۷
یک مقاوم ارشد در دولت آمریکا از طرح جدید گروه هفت برای مقابله با طرح ابتکاری اقتصادی چین خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، گروه جی هفت یک برنامه جدید زیرساختی بین‌المللی به عنوان پاسخی به طرح کمربند و جاده ابتکاری چین آماده می‌کنند.
یک مقام ارشد در دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: واشنگتن و سایر مقامات گروه جی هفت «G۷» برای مقابله با برنامه کمربند وجاده ابتکاری چین یک طرح جدید زیر ساختی جهانی ارائه خواهند داد.
این مقام ارشد که نخواست نامش فاش شود، گفت: آمریکا به دیگر کشورها درباره اقدام چین هشدار داده و برنامه جدید واشنگتن و گروه جی هفت  فقط به منظور درگیر شدن با چین نیست. پیشتر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و میزبان اجلاس سه روزه مقامات جی هفت، پیشنهاد کرده است که این کشور‌ها باید طرحی فراتر از طرح رقیب خود ارائه دهند.
این مقام مسئول اظهار کرد: این طرح شامل جمع آوری صد‌ها میلیارد پول دولتی و خصوصی برای کمک به کاهش ۴۰ تریلیون دلار زیرساخت در کشور‌های نیازمند تا سال ۲۰۳۵ است.
او افزود: هدف این کار همکاری با کنگره برای تکمیل بودجه توسعه موجود بود، با این امید که به همراه شرکای جی هفت، بخش خصوصی و سایر سهامداران، به زودی صد‌ها میلیارد دلار سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها را برای کشور‌های کم درآمد و متوسط که نیازمند آن هستند، برآورد می‎‌کنیم.
این مقام آمریکایی با مطرح کردن اتهامانتی علیه چین اضافه کرد: به زودی اعلام خواهیم کرد که یک طرح بلندپروازانه جدید جهانی با همکاری شرکای جی هفت خود ایجاد خواهیم کرد که برای جهانیان بسیار بهتر از هر طرح دیگری خواهد بود و این فقط جایگزینی برای برنامه (کمربند و جاده) نیست. ما در بسیاری از مسائل هنوز نتوانسته ایم جایگزینی مثبت برای عدم شفافیت، ضعف برنامه های  محیط زیستی، استاندارد‌های کار و رویکرد  دولت چین ارائه دهیم و شاید با این طرح بشود کاری کرد.
طرح ابتکاری کمربند و جاده چین (BRI) یک طرح زیربنایی چند تریلیونی دلاری است که در سال ۲۰۱۳ توسط شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور  آغاز شد و شامل طرح‌های توسعه و سرمایه گذاری است که از آسیا تا اروپا و فراتر از آن گسترش می‌یابد.
بیش از ۱۰۰ کشور توافق نامه همکاری با چین را برای همکاری در پروژه‌های BRI مانند راه آهن، بنادر، بزرگراه‌ها و سایر زیرساخت‌ها امضا کرده اند.
طبق پایگاه داده Refinitiv، از اواسط سال گذشته، بیش از دو هزار و ششصد پروژه با هزینه ۳.۷ تریلیون دلار به این طرح مرتبط شدند، اگرچه وزارت خارجه چین گفت که حدود ۲۰ درصد از پروژه‌ها به دلیل شیوع کرونا فعلا متوقف شده اند.
کد مطلب: 152195
برچسب ها: گروه هفت چین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *