۰
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۶

«نمایش خلاق» رونمایی شد

مراسم رونمایی از مجموعه شش‌جلدی «نمایش خلاق» برگزار شد.
«نمایش خلاق» رونمایی شد
مراسم رونمایی از مجموعه شش‌جلدی «نمایش خلاق» برگزار شد. 
به گزارش ایسنا، این مراسم عصر روز گذشته (دوشنبه ۲۴ خردادماه) با حضور مولفان این مجموعه، داوود کیانیان، منوچهر اکبرلو، رضا فیاضی، حسین فدایی‌حسین و اکرم ابوالمعالی، عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، بهزاد رشیدی رییس جهاددانشگاهی هنر، حامد علی اکبرزاده رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی و افسانه باباامینه مدیر روابط عمومی واحد هنر در مرکز فروش کتاب شانزده جهاددانشگاهی برگزار شد.
در این مراسم بهزاد رشیدی رییس جهاددانشگاهی هنر ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران و تشکر از مولفان این مجموعه کتاب، گفت: «نمایش خلاق» با تکیه بر قابلیت‌های بالای هنر نمایش و همچنین استفاده از مفاهیم روانشناسی تربیتی، جایگاه ویژه‌ای در مباحث آموزشی و تربیتی دارد.
او افزود: با وجود گرایش عمومی به «نمایش خلاق» و استقبال مربیان برای فراگیری این مهارت، نبود واحدهای دانشگاهی و کمبود منابع مطالعاتی در این زمینه، جهاد دانشگاهی هنر را برآن داشت تا علاوه بر دوره‌های آموزشی مرتبط با این موضوع، در قالب یک مجموعه کتاب شش‌جلدی، بسته‌ای آموزشی و کاربردی برای فعالان و علاقه‌مندان نمایش خلاق تدوین و منتشر کند.
رشیدی در ادامه گفت: جهاد دانشگاهی هنر در راستای اهداف تعریف‌شده خود در دفتر تخصصی تئاتر کاربردی و آموزش مربیان هنر، این مهم را پس از مطالعه و جست‌وجو به چند تن از مولفان باسابقه و صاحب‌نام این حوزه سفارش داد و به حق این عزیزان از جوهره تجربیات و هنر خود در این آثار مایه گذاشتند تا این مجموعه شایسته نقش‌آفرینی در عرصه فرهنگ و هنر و تربیت نسل امروز باشد و من کمال تشکر را از این استادان دارم.
رییس جهاد دانشگاهی هنر تاکید کرد: بیان این تجربیات نه تنها پایان یک مجموعه نیست، بلکه شروع پرداخت به این دانش ضروری برای پرورش کودکان و نوجوانان ایرانی خواهد بود و هدف بعدی ما برای ادامه این مسیر، تئوری‌سازی این مقوله مهم و جدید به صورت علمی و پرداخت به دانش و مبانی این حوزه به صورت تخصصی‌تر و فرای بیان تجربیات خواهد بود.
او افزود: نمایش خلاق خاص کودکان و نوجوانان نیست، بلکه برای تمامی گروه‌های سنی و گروه‌های ویژه اجتماعی، همچون سالمندان، کارگران، کودکان کار، کانون‌های اصلاح و تربیت، مراکز روان‌درمانی و غیره نیز می‌توانند از کاربردهای ویژه این موضوع بهرمند شوند.
در ادامه نشست، هر یک از مولفان حاضر در نشست به معرفی کوتاهی از اثر خود پرداخته و ضمن بیان ضرورت انتشار این کتاب بیان کردند: نمایش از مدت‌ها قبل ابزار مؤثری برای یادگیری بوده است. انگیزش «بیا بازی کنیم» در ذات خود کودکی است. بچه‌ها خودجوش و به‌طور ذاتی وارد قصه شده، نقش بازی می‌کنند و خود را در موقعیت‌های مختلف می‌سنجند. با «باورپذیر کردن» قصه‌ها، خود را و این‌که چه خواهند بود، بررسی می‌کنند. این مجموعه سعی دارد منبعی ارائه دهد که در آن مربی و هنرآموز کشف کنند با ورود به داستان، نمایش چگونه ابزار یادگیری می‌شود. روش‌های پیشنهادی این کتاب‌ها، ابزار و فنون ارتباط مناسب با متون منتخب و ارزشمند را برای سرمایه‌گذاری در چنین زمینه‌ای ارائه می‌دهد.
آن‌ها همچنین با بیان اهمیت اطلاع‌رسانی شایسته این مجموعه برای ضرورت بهره‌گیری از آن در شیوه آموزشی مدرن این حوزه،‌ از همت و حمایت جهاددانشگاهی هنر برای به ثمر نشستن این بسته آموزشی قدردانی کردند. 
در ادامه این نشست، عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی نیز ضمن تشکر از مولفان و همکاران جهاددانشگاهی هنر برای خلق این آثار، به بیان برخی از رئوس فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی پرداخت و برای حمایت از معرفی درخور این مجموعه و خلق آثار دیگر در این حوزه اعلام آمادگی کرد.
همچنین حامد علی‌اکبرزاده رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی ضمن تبریک خلق و انتشار این آثار گفت: با توجه به آن‌که کمتر از شش ماه از اعطای مجوز نشر به انتشارات واحد هنر می‌گذرد، کمتر واحدی در کل کشور وجود داشته که بتواند در شش ماه نخست فعالیتش به انتشار یک مجموعه شش‌جلدی در این سطح درخشان و قابل توجه نائل شود و به حق این تلاش، کم‌نظیر و قابل تقدیر است و ما نیز حمایت خود را برای اطلاع‌رسانی این مجموعه و حمایت از پخش کتاب‌ها و  انتشار کتاب‌های مرجعی دیگری از این دست اعلام می‌داریم.
در ادامه مراسم، از این مجموعه کتاب رونمایی شد.
علاقه‌مندان به تهیه این کتاب‌ها، می‌توانند به فروشگاه کتاب ۱۶ در خیابان انقلاب، بین فلسطین و برادران مظفر و یا انتشارات جهاد دانشگاهی هنر در چهارراه ولی عصر، کوچه بالاور، پلاک ۴، طبقه ۴ مراجعه کنند و یا در سایت 16Book.irآن را به صورت اینترنتی سفارش دهند.
کد مطلب: 152318
برچسب ها: نمایش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *