کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری؛

تشریح فعالیت های شرکت دانش بنیان ایسکرا

31 خرداد 1400 ساعت 12:57

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در سفر به استان اصفهان از فعالیت ها و ۲۰ پروژه داخلی سازی شرکت دانش بنیان ایسکرا بازدید کرد





معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در سفر به استان اصفهان از فعالیت ها و ۲۰ پروژه داخلی سازی شرکت دانش بنیان ایسکرا بازدید کرد.

به گزارش مردم سالاری آنلاین،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با همراهی علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از مدیران استان اصفهان، صبح دوشنبه31 خرداد، از شرکت دانش‌بنیان ایسکرا اتوالکتریک ایران در شهرک صنعتی امیرکبیر شهر کاشان بازدید کرد.

در این بازدید، ستاری و آقا محمدی علاوه بر آشنایی با توانمندی ها و فعالیت های پیرامون داخلی سازی قطعات پیشرفته این واحد صنعتی، از رگولاتور مولتی و شفت دینام تولیدی ایسکرا که برای اولین بار در کشور بومی سازی شده است، رونمایی کرد. شرکت ایسکرا با داخلی سازی قطعات و ایجاد فرآیندهای جدید، با تولید سالانه ۵۰۰هزار ست دینام و استارت، ۷۵میلیون دلار کاهش ارزبری داشته است.

گفتنی است؛ شرکت قطعه سازی ایسکرا با بیش از 500 نفر نیروی انسانی در شهر کاشان، طراح و تولید کننده انواع دینام خودروهای سواری مختلف و نیز انواع استارت موتورهای احتراقی تا ظرفیت 2 لیتر است. 90 درصد از اجزای استارت و دینام داخلی سازی شده که این موضوع همراه با کسب بالاترین کیفیت ها در استانداردهای جهانی است. این شرکت با کسب مجوزهای لازم از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عنوان شرکت دانش بنیان را به خود اختصاص داده و بدین ترتیب تنها شرکت در حوزه تولید استارت و دینام برای خودروهای داخلی شناخته شده است.
در کنار این دستاوردها، از جمله برنامه های آتی می توان به طراحی و ساخت انواع موتورهایDC، مجموعه های مونتاژی وابسته از قبیل شیشه بالابر، برف پاک کن و... و مشارکت در تولید قطعات خودروی برقی در آینده اشاره کرد. پروسه طراحی و داخلی سازی رگولاتور دینام نیزق برای اولین بار در کشور از دوماه پیش آغاز شده و به زودی به تولید می رسد.

تیم تحقیق و توسعه و طراحی فرایند ایسکرا متشکل از ۳۵ نفر فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، تهران، علم و صنعت و سایر دانشگاه های معتبر کشور از مقطع کارشناسی ارشد تا دکترا هستند.
ایسکرا به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان استارت و دینام خطوط تولید خودروهای داخلی، در سال های فعالیت خود موفق به اخذ گواهینامه های متعددی از جمله استاندارد مدیریت کیفیت IATF16949:2016،ISO9001:2015  و... شده است. علاوه بر آن ایسکرا دارای تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته مطابق تکنولوژی های نوین می باشد که دارای گواهینامه های استاندارد بین المللی 17025ISO/IEC، آزمایشگاه همکار اداره استاندارد ملی ایران در آزمون های استارت و دینام خودرو و سختی سنجی فلزات و صلاحیت کالیبراسیون ابعادی و فشار است.
ایسکرا سابقه تولیدی ۲۷ ساله استارت و دینام داشته و از آن می توان به عنوان اولین صادر کننده این محصول به خارج از کشور نام برد.


کد مطلب: 152579

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/152579/تشریح-فعالیت-های-شرکت-دانش-بنیان-ایسکرا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir