; ?>; ?> دوترته خطاب به فیلیپینیها: یا واکسن یا زندان! - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۲

دوترته خطاب به فیلیپینیها: یا واکسن یا زندان!

رئیس جمهور فیلیپین هشدار داد کسانی که در این کشور از تزریق واکسن کووید-۱۹ خودداری کنند به زندان خواهند افتاد.
دوترته خطاب به فیلیپینیها: یا واکسن یا زندان!
رئیس جمهور فیلیپین هشدار داد کسانی که در این کشور از تزریق واکسن کووید-۱۹ خودداری کنند به زندان خواهند افتاد.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه ویک، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین روز دوشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: یا واکسن را انتخاب کنید یا من شما را به زندان خواهم انداخت.
فیلیپین آمار ابتلای بیش از ۱.۳ میلیون نفر در این کشور به کووید-۱۹ و مرگ بالغ بر ۲۳۰۰۰ تن در اثر این ویروس را گزارش کرده است.
رویترز گزارش کرد، میزان حضور در محل‌های واکسیناسیون در شهر مانیل پایین بوده و هر چند مقام‌های حوزه سلامت بر اهمیت داشتن این واکسن تاکید کرده‌اند اما آنها همچنین تصریح کرده‌اند که تزریق واکسن داوطلبانه است.
اما دوترته تصمیم به امتحان یک رویکرد متفاوت گرفته است.
او اظهار کرد: در این کشور یک بحران هست. من از این که فیلیپینی‌ها اعتنایی به درخواست دولت نمی‌کنند عصبانی هستم.
فیلیپین جمعیت ۱۱۰ میلیون نفری دارد و دولت این کشور گفته هدفش تلقیح واکسن به ۷۰ میلیون نفر تا پایان سال جاری میلادی است اما تا روز یکشنبه تنها ۲.۱ میلیون نفر از فیلیپینی‌ها کاملا واکسینه شده‌اند.
دوترته به اتخاذ رویکرد تندرو در قبال اکثر مسائل شناخته شده است و از زمانی که در سال ۲۰۱۶ به ریاست جمهوری فیلیپین انتخاب شد جنگی را علیه مجرمان مواد مخدری به راه انداخت و در این جنگ هزاران نفر کشته شدند.
یک دادستان دادگاه کیفری بین المللی خواستار تحقیقات درباره این کشته‌ها شده اما دوترته روز دوشنبه گفت که با این تحقیقات همکاری نخواهد کرد.
او اظهار کرد: چرا من باید در مقابل افراد سفیدپوست از خودم دفاع کنم یا با اتهام زنی مواجه شوم. شما باید "دیوانه" باشید.
او برای مواجهه با اتهامات احتمالی خود در هر دادگاه داخلی فیلیپین به خاطر کشتار هزاران نفر در جنگ با مواد مخدر اظهار آمادگی کرد اما گفت که هرگز دادگاه کیفری بین المللی را که مکررا مورد تمسخر قرار داده نمی‌پذیرد.
دادستان ارشد در حال کناره‌گیری دادگاه کیفری بین المللی چند روز پیش گفت، یک بررسی مقدماتی دلایلی برای فرضیه ارتکاب جنایات علیه بشریت در طی کمپین دوترته علیه مواد مخدر در فاصله اول ژوئیه ۲۰۱۶ تا ۱۶ مارس ۲۰۱۹ یافته است. او بیان کرد که خواستار دریافت مجوز برای گشایش تحقیقات رسمی در این مورد شده و قضات دادگاه ۱۲۰ روز فرصت برای تصمیم گیری دارند.
دوترته دادگاه کیفری بین المللی را به تمسخر گرفته و اظهار کرد که هرگز عدالت از سمت این دادگاه را نمی‌پذیرد اما اضافه کرد حاضر به مواجهه با دادگاه در فیلیپین و متهم شدن در یک دادگاه فلیپینی و حضور در مقابل یک قاضی فیلیپینی است.
دوترته با این مساله که اجازه به کشتار فراقانونی مظنونان به جرایم مواد مخدری داده مخالفت کرد و گفت: ما آنها را می‌کشیم چون متقابلا می‌جنگند.
وی افزود، معامله کننده‌های مواد مخدر یک تهدید علیه حیات ملی هستند و باید با آنها برخورد کرد تا فیلیپین مثل مکزیک که به گفته او "تقریبا یک کشور شکست خورده" بوده و در آن سندیکاهای مواد مخدری می‌توانند در انتخابات محلی نامزد وارد کنند، نشود.
وی گفت: برای همین است که من می‌خواهم به قضات آنجا سیلی بزنم. شما "احمق" هستید. شما می‌خواهید کشور من به "چاه فاضلاب" برود.
دوترته در سال ۲۰۱۹ فیلیپین را از دادگاه کیفری بین المللی خارج کرد و منتقدانش گفتند که هدف از این اقدام او فرار از پاسخگویی بوده است.
کد مطلب: 152633
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *