۰
يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۳

پاسخی به مخالفان واردات سوخت از ایران

نماینده پیشین پارلمان لبنان در واکنش به مخالفان واردات سوخت از ایران گفت که یا کمک های ایران را بپذیرید یا جایگزین پیشنهاد دهید.
پاسخی به مخالفان واردات سوخت از ایران
نماینده پیشین پارلمان لبنان در واکنش به مخالفان واردات سوخت از ایران گفت که یا کمک های ایران را بپذیرید یا جایگزین پیشنهاد دهید.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، امیل امیل لحود، نماینده پیشین پارلمان لبنان از اظهارات برخی طرف ها مبنی بر مخالفت با واردات سوخت از ایران آن هم با قیمت کم اظهار تعجب کرد.
وی گفت که از مواضع برخی ها درقبال واردات سوخت از ایران در حالی که ملت لبنان از نبود بنزین رنج می برند و آن هم با قیمت کم تعجب می کنم.
لحود خاطرنشان کرد: برخی طرف های سیاسی هم پیمان غرب مخالف این مساله هستند، وقتی که آمریکا با ایران مذاکره می کند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ایران تماس دارند و عربستان روابطش با ایران را از سرمی گیرد پس چرا مسئولان ما دائما کاسه داغ تر از آش هستند.
وی خطاب به مخالفان کمک های ایران گفت: یا این کمک ها را قبول کنید یا اینکه جایگزین پیدا کنید، ما با کمک های نفتی یا هر کمک دیگری از هر طرفی که باشد مخالفت نمی کنیم زیرا مرحله ای که به آن رسیدیم از بازی محور بندی ها و مواضع سیاسی گذشته است و اکنون منافع ملت مهم تر از همه چیز است.
به گزارش ایسنا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا در یک سخنرانی در رابطه با بحران‌های داخلی لبنان به‌ویژه بحران سوخت در این کشور بار دیگر با تکرار پیشنهاد خود برای تامین سوخت از ایران و پرداخت با پول ملی لبنان گفت: «اگر حکومت لبنان نمی‌تواند بنزین و گازوئیل را تأمین کند، سراغ ایران خواهیم رفت... برخی در لبنان گفتند سید [حزب‌الله با خرید بنزین و گازوئیل از ایران] می‌خواهد لبنان تحت تحریم قرار بگیرد!»
نصرالله با بیان این که «وقتی ما از طریق دولت یا بانک مرکزی این کار را نکنیم، این شیوه تحت تحریم قرار نمی‌گیرد»، تصریح کرد: «اگر کسی می‌تواند از روابط دوستانه خود استفاده کند و مشکل لبنان را حل کند، بفرماید و کمک کند. به هر حال ما از دوستی برخی با آمریکا، عربستان سعودی و کشورهای [حاشیه خلیج فارس] برای تأمین منافع ملت لبنان استفاده می‌کنیم.»
دبیر کل حزب‌الله با اشاره به این که حزب‌الله هیچگاه تصور نمی‌کرد که روزی لبنان مجبور شود به فکر تأمین بنزین و گازوئیل کشور باشد، درباره ادعاهای آمریکا و عربستان مبنی بر کمک به لبنان گفت: «چند سال پیش آمریکا اعلام کرد که ده میلیون دلار به لبنان می‌دهد. آیا کسی چیزی از این ده میلیون را صرف مردم لبنان کرد؟ عربستان نیز قبلا گفت چند میلیون دلار در لبنان هزینه کرده، شما بگویید این میلیون‌ها دلار کجا رفته است؟»
کد مطلب: 152856
برچسب ها: لبنان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *