۰
سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳

آغاز کنکور سراسری ۱۴۰۰ از فردا

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور سراسری ناپیوسته سال ۱۴۰۰ فردا (چهارشنبه ۹ تیر) در سراسر کشور آغاز می‌شود.
آغاز کنکور سراسری ۱۴۰۰ از فردا
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور سراسری ناپیوسته سال ۱۴۰۰ فردا (چهارشنبه ۹ تیر) در سراسر کشور آغاز می‌شود.
فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: آزمون سراسری ۱۴۰۰ فردا (چهارشنبه ۹ تیر) در سراسر کشور آغاز می‌شود.
او افزود: اولین گروه آزمایشی که در کنکور شرکت می‌کنند گروه آزمایشی هنر است که در صبح روز چهارشنبه ۹ تیر این آزمون شروع می‌شود. کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۱۱ تیر و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.
زرین آمیزی اضافه کرد: توزیع کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از روز یکشنبه ۶ تیر آغاز شده است و این مهلت امروز (سه‌شنبه ۸ تیر) در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org به پایان می‌رسد. تمامی داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون باید کارت شرکت در جلسه آزمون، کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار به همراه داشته باشند. از ورود افراد بدون مدارک اعلام شده در جلسه آزمون جلوگیری خواهد شد.
او ادامه داد: آدرس حوزه امتحانی متقاضیان گروه‌های آزمایشی مختلف بر روی کارت ورودی درج شده است و اگر داوطلب در چند گروه آزمایشی کنکور شرکت کرده است باید کارت ورودی را در هر گروه آزمایشی جداگانه پرینت گرفته و نسبت به شناسایی حوزه امتحانی خود در آن گروه آزمایشی اقدام کند. متقاضیان گروه آزمایشی هنر در صورت مشاهده اشکال در کارت شرکت در آزمون خود و نیاز به مراجعه به باجه رفع نقص، ضرورت دارد امروز سه‌شنبه ۸ تیر نسبت به رفع نقص احتمالی کارت خود اقدام کنند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش توضیح داد: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون لازم است پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوطه را به همراه کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مداد تراش و سنجاق همراه داشته باشد. متقاضیان کم بینا می‌توانند دستگاه «به دید» و یا «درشت بین» بدون حافظه همراه داشته باشند.
زرین آمیزی تاکید کرد: تمامی داوطلبان از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، وسایل محاسباتی و هرگونه وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه حافظه دار (از قبیل پیجر، تلفن همراه (حتی به صورت خاموش)، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه یادداشت و نظایر آن) همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند. درصورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آن‌ها به هنگام ورود به محل حوزه، حوزه برگزاری هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مفقود شدن یا آسیب دیدن وسایل مذکور، نخواهد داشت.
مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: در‌های ورود به حوزه‌های امتحانی در روز‌های امتحان، رأس ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد؛ لذا لازم است داوطلب قبل از بسته شدن در‌های ورودی در محل حوزه امتحانی حاضر باشد.
شخصی سازی دفترچه‌های آزمون عمومی و اختصاصی
زرین آمیزی ادامه داد: براساس مصوبه جلسات ۲۶ اسفند ۹۷ و ۲۲ مهر ۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن، سنجش فقط با یک آزمون و برمبنای دروس نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ انجام می‌شود.
 آزمون نمره منفی دارد
در جلسه آزمون به همراه دفترچه آزمون عمومی، به هریک از متقاضیان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی یک پاسخنامه داده می‌شود که متقاضیان باید نسبت به پاسخگویی به سوالات دفترچه آزمون عمومی و سوالات دفترچه آزمون اختصاصی در پاسخنامه مربوطه اقدام کنند. در تست‌های چهار گزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت (سه نمره مثبت) و برای هر پاسخ غلط، به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی یا تصادفی یک نمره منفی منظور خواهد شد.
مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: به متقاضیان توصیه می‌شود اگر پاسخ سوالی را نمی‌دانند به آن سوال جواب ندهند؛ زیرا به سوال‌های بدون جواب نمره منفی یا مثبت تعلق نمی‌گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌های آن سوال، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.
نتایج اولیه کنکور دهه دوم مرداد ماه اعلام می‌شود
او ادامه داد: نتایج اولیه کنکور سراسری و انتخاب رشته در دهه دوم مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود و لازم است داوطلبان پس از پایان جلسه آزمون برچسب صندلی خود را برداشته و تا اعلام نتایج نهایی آزمون نزد خود نگهدارند.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: همه آنچه در خصوص طرح ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو مطرح می‌شود مربوط به دو سال آینده است و آزمون سراسری ۱۴۰۰ بدون هیچ تغییری نسبت سال گذشته برگزار می‌شود. هر تغییری برای آزمون‌های سراسری حداقل یک سال قبل به اطلاع ذی‌نفعان آزمون رسانده می‌شود.
 
کد مطلب: 152927
برچسب ها: کنکور
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *