۰
سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۵

انتقاد "ابتکار" از نحوه انتقال اخبار زنان

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، گفت: حدود دو سال است که امکان صحبت از طریق رسانه ملی به غیر از برخی برنامه‌های استانی را نداشتم و از این طریق نتوانستیم به مردم اطلاع رسانی کنیم و این حذف، نادیده گرفتن و محدودیت بیش از سایر دستگاه‌های دولت در حوزه زنان گسترش داشت.
انتقاد "ابتکار" از نحوه انتقال اخبار زنان
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، گفت: حدود دو سال است که امکان صحبت از طریق رسانه ملی به غیر از برخی برنامه‌های استانی را نداشتم و از این طریق نتوانستیم به مردم اطلاع رسانی کنیم و این حذف، نادیده گرفتن و محدودیت بیش از سایر دستگاه‌های دولت در حوزه زنان گسترش داشت.
به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در نشست آنلاین مشاورین وزراء و مدیران کل امور بانوان استانها، اظهار کرد: همواره از همکاری با شبکه‌های صدا و سیما استقبال کردیم اما متاسفانه در این همکاری با شبکه ملی شاید پنج درصد از اخبار ما انتشار پیدا کرد و فرصت‌های بسیار اندکی در این دو سال اخیر داشتیم. 
وی ادامه داد: این امر محل سوال جدی است چرا چنین اتفاقی باید برای دولت رسمی و قانونی بیافتد؟ چرا در رسانه رسمی کشور باید محدودیت ایجاد شود و اجازه انتشار و اطلاع رسانی و صحبت با مردم را نداشته باشیم؟. 
ابتکار تصریح کرد: جای تاسف دارد اما واقعیت است. حتما این شرایط برای دولت آینده بهتر می‌شود اما ما باید از تمام ابزارهایمان برای انتشار اخبار به مردم استفاده کنیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه یکی از گرفتاری‌هایی که با آن سر و کار داریم موانع در انتقال صحیح اخبار و اطلاعات و مواضع است، ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم با این مسائل در تمام زمینه‌ها مواجه بود و در کنار جنگ اقتصادی، انتشار اخبار نادرست  و یک تلاش سازماندهی شده برای انتشار انعکاس نادرست مطالب و ایجاد ذهنیت منفی بسیار کارها را دشوار کرد. 
ابتکار خطاب به مدیران کل امور بانوان استانها تاکید کرد: ما با دست پر این دولت را تحویل می‌دهیم و شما در برابر تهمت‌ها وارد دعوا نشوید ولی در برابر کارهایی که کرده‌اید حق ندارید سکوت کنید. دولت تا روز آخر باید کارهای خود را گزارش دهد. ما دستاوردهای بزرگی در حوزه خانواده و تحکیم خانواده، لوایح، قوانین و احصاء قوانین، توان افزایی سازمانهای مردم نهاد، عدالت جنسیتی، آسیب‌های اجتماعی، شبکه سازی بازارهای فروش مجازی و... داریم. 
وی با اشاره به فعالیت‌های این معاونت در راستای خانه‌های امن و حمایت از اورژانس اجتماعی به عنوان یکی از اقدامات معاونت، درباره سایر همپیمانی‌های این معاونت با دستگاه‌ها، گفت: با ۲۳۰ وزارت خانه، سازمان مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها و بخش خصوصی موافقت نامه و همکاری داریم و از تمام هم‌پیمانانمان سپاس گزاریم. 
به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این برنامه طیبه سیاوشی، مشاور عالی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری درباره اقدامات این معاونت در خصوص خانه‌های امن، گفت: ما با کمک دستگاه‌های مختلف اعم از بهزیستی و قوه قضاییه توانستیم در جهت گسترش کمی و کیفی این خانه‌ها تلاش کنیم.
وی افزود: از جمله مهم ترین اقدامات این معاونت در خصوص خانه‌های امن، ارتباط با NGO هایی در سراسر کشور، در بخش دولتی و سازمان بهزیستی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند. 
سیاوشی با اشاره به تفاوت فرهنگی استانها، گفت: به جهت تفاوت فرهنگی موجود در استانها ما نیاز داریم افراد را از آموزش بیشتری برخوردار کنیم و از این رو این معاونت قراردادهایی را با موسسات تلاشگر در این خصوص منعقد کرده است.
وی همچنین این را هم گفت که ۱۹ تیر سال جاری، آخرین نشست این معاونت با حضور  معصومه ابتکار و وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی برگزار خواهد شد تا تجربیات تشکل‌های حامی زنان آسیب دیده و چالشها مطرح و منتقل شود.
کد مطلب: 152958
برچسب ها: زنان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *