۰
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۱

کف‌خوابی دانشجویانِ دانشگاه‌های برتر کشور در خوابگاه!

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه برخی دانشجویان دانشگاه‌های برتر در خوابگاه‌ها روی زمین می‌خوابند، گفت: به عنوان مثال چندی پیش ریاست دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که ما در برخی از خوابگاه‌هایمان زمین خواب یا کف خواب داریم.
کف‌خوابی دانشجویانِ دانشگاه‌های برتر کشور در خوابگاه!
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه برخی دانشجویان دانشگاه‌های برتر در خوابگاه‌ها روی زمین می‌خوابند، گفت: به عنوان مثال چندی پیش ریاست دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که ما در برخی از خوابگاه‌هایمان زمین خواب یا کف خواب داریم.
«علی خاکی صدیق» معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به خودکشی دانشجوی پسادکتری در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: من هنوز گزارش مربوط به این دانشجو را ندیده ام، اما موضوع این دانشجو در سازمان دانشجویان و بخش مشاوره در حال بررسی است. در هر صورت خودکشی عوامل متعددی دارد و بعضا شنیده شده که برخی گفته‌اند، دلیل خودکشی این شخص، سخت گیری بوده، در حالی که در مقطع پسا دکتری اصلا سخت گیری مطرح نیست.
وی با تاکید بر اینکه باید روی موضوع اقدام به خودکشی این شخص که در مقطع پسادکتری بوده است، تحقیق شود، گفت: باید روی این موضوع مطالعه شود و کارشناسانی که روی این موضوع کار می‌کنند، نتیجه را بگویند تا بعد در مورد آن اظهارنظر کنیم.
خاکی صدیق با بیان علل مختلفی که منجر می‌شود یک جوان یا یک دانشجو افکار خودکشی داشته یا دست به خودکشی بزند، گفت: عوامل متعددی برای این رخداد وجود دارد، مانند آینده نامطمئن شغلی، اعتیاد، مشکلات خانوادگی، مشکلات تحصیلی، تاخیر در امر ازدواج و... که از سوی متخصصان ارائه شده است، اما در مورد این شخص به خصوص که در دانشگاه فردوسی تحصیل می‌کرده، تحقیقات در حال انجام است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هر سال گزارش‌هایی در وزارت علوم تهیه می‌شود که نشان می‌دهد، عوامل متعددی در رابطه با مشکلات دانشجویان وجود دارد، اینها طبیعتا فراوزارت علومی هستند و قطعا عوامل بیرونی هم در آن نقش دارند که باید جدی گرفته شوند.
خاکی صدیق در واکنش به اینکه برخی از هم دانشگاهی‌های این دانشجو از عدم رسیدگی در زمینه امور خوابگاهی اعتراض کرده اند، گفت: مشکلاتی که درباره خوابگاه‌ها مطرح است، کاملا درست است، واقعا دانشگاه‌های ما در زمینه خوابگاهی مشکل دارند.
وی درخصوص اینکه برخی دانشجویان دانشگاه‌های برتر در خوابگاه‌ها روی زمین می‌خوابند، گفت: به عنوان مثال چندی پیش ریاست دانشگاه صنعتی شریف اعلام می‌کرد که ما در برخی از خوابگاه‌هایمان زمین خواب یا کف خواب داریم؛ یعنی برخی دانشجویان این دانشگاه برتر در خوابگاهشان تخت ندارند و روی زمین می‌خوابند. افرادی که به دانشگاه صنعتی شریف راه پیدا می‌کنند نخبگان ما هستند، از این رو شرایط موجود در خوابگاه‌ها یک آسیب است.
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به تاثیر فضا بر روح وروان دانشجویان گفت: یک بحثی در معماری و در خصوص فضا وجود دارد که بیانگر ارتباط روح و روان انسان با فضای موجود است؛ یعنی وقتی یک فرد وارد فضایی می‌شود آن فضا روی شخص تاثیر می‌گذارد و البته موضوع کاملا علمی است. پس فضای خوابگاهی روی دانشجویان اثرگذار خواهد بود، اما باز هم این فقط یک عامل بوده و عوامل متعدد دیگری هم روی روحیه دانشجویان تاثیر دارد.
وی در پاسخ به این سوال که انتظار شما از دولت آینده جهت بهبود اوضاع دانشجویان و جامعه دانشگاهی چیست؟ گفت: امیدواریم دولت بعدی بتوانند شرایط بهتری نسبت به اکنون فراهم کنند به عنوان مثال همین بحث خوابگاه‌ها و امکانات بودجه‌ای دانشگاه‌ها را یک مقداری بهبود ببخشند تا فضای کاری، علمی وتحصیلی دانشجویان از وضعیت بهتری برخوردار باشد.
معاون آموزشی وزارت علوم در پایان تاکید کرد: دولت بعدی تلاش کند شرایطی را فراهم کند که دانشجویان بتوانند فقط به دغدغه‌های درسی خود برسند و ما هم مطمئنیم با برنامه‌هایی که انشالله خواهند داشت، وضع وزارت علوم خیلی بهتر از قبل شود.
کد مطلب: 153093
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *