۱
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۱

فروش کولرگازی 24000 روتاری

یکی از اصلی ترین قسمت های هر کولر گازی و یا هر سیستم سرماساز و تهویه هوا، کمپرسور است. انواع مختلفی از کمپرسور برای کولر گازی وجود دارد. اما کولرگازی هایی که از کمپرسور روتاری استفاده می کنند، چه مزایایی دارند؟ در این مقاله می خواهیم در مورد کمپرسور روتاری و کولر گازی 24000 روتاری مطالبی را ارائه کنیم.
کمپرسورهای روتاری
عموما به کمپرسورهای روتاری، کمپرسورهای دورانی-پیستونی هم گفته می‌شودکه با کمپرسورهای پیستونی کاملا متفاوت هستند. کمپرسورهای پیستونی مصرف برق بسیار زیادتری نسبت به کمپرسورهای روتاری دارند.
کمپرسورهای روتاری از دو قسمت تشکیل شده اند که یک قسمت آن ها، محفظه سیلندر مانند آن ها است و یک قسمت دیگر هم پیستون دوار است که در داخل محفظه، گردش می کند.
اصلی ترین قسمت کار که همان مکش گاز و عمل فشرده سازی و خروج گاز از کمپرسور است، به کمک محفظه و پیستون انجام میشود.در واقع می توان گفت این دو قسمت، اصلی ترین قسمت های کمپرسور محسوب می شوند.
انواع مختلفی از کمپرسورهای روتاری وجود دارد که آنها را بر اساس سرعت و تعداد پره ( که در سیلندر آنها تعبیه شده است)، دسته بندی می کنند. سرعت دوران در این کمپرسورها، هم ممکن است ثابت باشد  و  هم ممکن است متغیر باشد. که این موضوع با توجه به فرآیندی که وجود دارد، تعیین می شود. کولر گازی 24000 روتاری از کمپرسورهای روتاری بهره مند است.
نحوه عملکرد کمپرسور روتاری
اگر بخواهیم در مورد نحوه عملکرد کمپرسور روتاری توضیح مختصری بدهیم باید بگوییم که ۵ مرحله برای کار این  کمپرسور وجود دارد. این 5 مرحله در کولرگازی 24000 انجام می شود. در مرحله اول که مرحله شروع نامیده می‌شود، شیر ورودی باز می‌شود و حرکت دورانی پیستون در داخل محفظه شروع می شود. پس از آن، در مرحله دوم،  مرحله مکش را داریم. در مرحله مکش و پس از شروع دورانی حرکت پره ها، در داخل محفظه، بخشی از فضا، دچار خلاء می‌شود که این نیروی خلا، باعث مکش گاز، از شیر وجودی می‌ شود.
اما اصلی ترین قسمت، قسمت فشرده سازی یا تراکم است. شیر تخلیه بسته می‌شود و دوران پره ها، باعث می‌شود گاز وارد شده پشت شیر تخلیه، به اندازه کافی فشرده شود. که همین موضوع باعث بالا رفتن دما و فشار سیال می‌شود. در مرحله بعد باید تخلیه انجام شود. بعد از اینکه فشار تعیین شد، شیر تخلیه باز می‌شود و گاز با دما و فشار بسیار بالا به بیرون سیلندر منتقل می‌شود. در نهایت هم پره ها، حرکت ۳۶۰ درجه خود را تمام می‌کنند و سیکل عمل کرد، مجددا به  قسمت اول بازمی گردد. این فرایندها در کولر گازی 24000 روتاری، باعث سرمایش بهتر محیط می شود.
مزایای استفاده از کمپرسور های روتاری در کولر گازی 24000 روتاری
 همانطور که  اشاره شد، یکی از اصلی ترین قسمتهای کولر گازی کمپرسور است که با فشرده سازی و متراکم کردن سیالات و گازها باعث ایجاد هوای خنک می شود.
یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از کمپرسور های روتاری در کولر گازی 24000 روتاری، مصرف برق کمتر آن ها است. نکته دیگر آن است که صدایی که از کارکرد آنها به گوش می‌رسد نیز از کمپرسورهای دیگر کمتر است. به همین دلیل می توانم بگویم که راندمان بالاتری نسبت به کمپرسور های دیگر دارند. کمپرسورهای روتاری با ظرفیت‌های ۷۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ BTU تولید می‌شوند.
کولرگازی روتاری صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف انرژی دارد. رده انرژی آنها A است و عمدتاً برای مساحت ۳۴ تا ۴۵ متر مربع مناسب هستند. کولر گازی 24000 روتاری مناسب آب و هوای گرم و معتدل نیز است. عمدتاً برق مصرفی تک فاز به ۲۲۰ ولت دارند و حداکثر صدای یونیت داخلی کولر گازی 24000 روتاری ۴۹ دسی‌بل است که بسیار مناسب است.
اجزای درون کمپرسور روتاری
یکی از اصلی ترین اجزای کولر گازی ها کمپرسورها هستند. چون کولر گازی از سیکل تبرید استفاده می‌کنند، شیر انبساط ، اواپراتور و کندانسور و کمپرسور را می‌توان اصلی‌ترین قطعات موجود در آن ها دانست. که باید به صورت هماهنگ با هم کار کنند. با هماهنگی بین این قطعات، سرما ایجاد میشود.
 اگر بخواهیم اجزای درونی کمپرسور روتاری را مورد بررسی قرار بدهیم، می‌توان گفت که اصلی‌ترین قطعات داخل یک کمپرسور، شامل لوله مکش یا ورودی لوله تخلیه، یاتاقانها، روتور، پره، مافلر و ... می باشند. هر کدام از اینها برای منظور خاصی در کمپرسور ها نصب می شوند. برای مثال روتور به کمک میل لنگ به حرکت در می آید و با استقرار آن میل لنگ پیش می روند تا در فرآیند فشرده سازی فعالیت داشته باشد.
کولر گازی ۲۴۰۰۰ روتاری چه مزایایی دارند؟
کمپرسورهای روتاری باعث افزایش بازدهی بیشتر می‌شود. بازدهی این کمپرسورها نسبت به کمپرسور های پیستونی بسیار بالاتر است. به همین دلیل به خاطر کاهش میزان اتلاف در شیر تخلیه و درگیر کردن بیشتر فضای سیلندر. شاهد بازدهی بیشتر کمپرسور خواهیم بود. اما یکی از بهترین ویژگی های استفاده از کمپرسور های روتاری، سر و صدا و لرزش کمتر آن ها است.
همواره کمپرسور های پیستونی لرزش و صدای بالایی دارند. اما از آنجایی که قطعات اضافه در کمپرسورهای روتاری وجود ندارد و تغییر حرکت از دورانی به خطی در این کمپرسورها را شاهد نیستیم، این لرزش ها به حداقل میزان ممکن رسیده است.  از این رو سر و صدای کمتر و لرزش بسیار کمتری را در کمپرسورهای  روتاری شاهد هستیم.
به جز بحث سر و صدا و لرزش کمتر، وزن و اندازه کمتری را در کمپرسورهای روتاری شاهد هستیم. نحوه عملکرد کمپرسور روتاری به شکلی است که نیاز به فضای بسیار کمتری دارند و به خاطر کمتر شدن قطعات و سخت افزارهای موجود که در آنها کار گذاری شده است،  وزن  بسیار کمتری نیز دارند. می توان گفت کمپرسور روتاری بیش از ۴۰ درصد سبک تر و کم حجم تر از کمپرسورهای مشابه خود هستند. همه  این مزایا برای کولر گازی 24000 روتاری قابل مشاهده است. همچنین با استفاده از سیستم تمیز کنندگی که دارد عمدتاً از تولید باتری ها جلوگیری می کند. کولر گازی 24000 روتاری از هر چهار جهت سیستم گردش هوا دارد و هوای خنک را تا ۱۰ متر پرتاب می کند. نکته جالب آن است که علاوه بر همه ویژگی هایی که ذکر شد، طراحی بسیار زیبا با بدنی از جنس فلز و پلاستیک با کیفیت دارد. همچنین کولر گازی دارای تصفیه هوای قوی، با فیلتر پلاسما است  که باعث می شود که ذرات آلاینده و بیماریزایی معلق در هوا اثر خود را از دست بدهند.
 
 
شاخص BTU در کولرگازی 24000 روتاری
همانطور که اشاره شد، کمپرسورهای روتاری با ظرفیت ۷ هزار تا ۳۶ هزار BTU تولید می شوند. صدای کمتری دارند. مصرف بهینه تری دارند. از این رو برق کمتری استفاده می‌کنند و به دلیل مکانیسم بسیار ساده ای که دارند هزینه های نصب، تعمیر و نگهداری آنها بسیار کمتر است. اما این کمپرسورها ظرفیت کمتری نسبت به دیگر کمپرسورها دارد که شاید بتوان آن را به تنها عیب  کمپرسورهای روتاری دانست.
یکی از اصلی ترین ویژگی ها و شاخصه ها برای کولر گازی ها، خنک کنندگی آنها است. خنک کنندگی کولر گازی، عمدتاً با واحدی به نام BTU اندازه‌گیری می‌شود. همواره مضربی از هزار است و این شاخص یا این پارامتر، در واقع استاندارد اندازه گیری قدرت سرمایش در کشور انگلستان و در کل بریتانیا است. البته در هنگامی که می‌خواهیم یک کولر را معرفی کنیم، از گفتن  این پارامتر خودداری می کنیم. عمدتا عدد این شاخص بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.
امروز به دلیل مشکلات ناشی از آب، و گرمای طاقت‌فرسای تابستان، استفاده از کولرهای گازی به وفور مشاهده می شود. کولرهای گازی مزایای زیادی دارند. مثلاً یکی از ویژگی های جالب آنها فیلتر کردن ذرات، ضد حساسیت بودن  و کمتر شدن آلودگی هوا است. همچنین خیلی از کولر گازی ها به صورت خودکار دمای محیط را تنظیم می‌کند و به تهویه مطبوع محیط می پردازند. اما در برخی از کولرگازی های پیشرفته تر مانند کولر گازی 24000 روتاری، شاهده ضدعفونی کردن و کاهش امکان رشد باکتری ها و کپک نیز هستیم.
البته ظرفیت کولر گازی هر چه بالاتر باشد، قدرت سرمادهی و خنک کنندگی بیشتری دارد. یکی از اصلی ترین ویژگی ها برای تعیین مقدار BTU برای کولر گازی، مساحت مورد نیازی است که شما می‌خواهید توسط کولر گازی خنک شود. حتماً به مساحت توجه بفرمایید. چرا که اگر کولر شما متناسب با مساحت شما نباشد، قطعات کمپرسور کولر گازی به سرعت آسیب می بینند و ممکن است به خاطر استهلاک بالا از بین بروند.
 
نکات مهم در هنگام خرید کولرگازی 24000 روتاری
به جز بحث متراژ ساختمان یا محیطی که برای آن، کولر گازی را می‌خرید، نوع آب و هوای منطقه و موقعیت ساختمان، موقعیت آشپزخانه و اجاق گاز و وسایل گرمایشی خانه، تعداد درها و پنجره ها و از همه مهمتر، نوع کاربری ساختمان، می‌تواند یکی از معیارهای بسیار مهم در هنگام خرید کولر گازی 24000 روتاری باشد.
کولر گازی ها در انواع و اقسام مختلفی برای مصرف‌کنندگان تهیه و تولید می‌شوند. مصرف کنندگان باید متناسب با نوع کاربری ساختمان، متراژ ساختمان و همه ویژگی ها و پارامترهای که لازم است، کولر گازی مناسب خود را انتخاب و خریداری کنند. کولر گازی های مدل پنجره ای، کولر های اسپلیت یا دو تکه، کولر گازی های قابل حمل، کولر گازی هایی که چند تکه هستند، مدل های سقفی و زمینی و کولر گازی های مرکزی یا ایستاده ( که برای ساختمان ها و مراکز بسیار بزرگ مانند تالار ها و سالن های اجلاس و ... مناسب هستند)، از انواع کولر گازی های موجود هستند.
آنچه که در مورد کولرهای گازی باید به توجه کرد، این است که اگر از مدلهای غیر اینورتردار خریداری کنید معمولاً مصرف انرژی بالایی دارند. کولر گازی 24000 روتاری دارای اینورتر است و از این رو در مصرف انرژی به طرز قابل ملاحظه ای صرفه جویی می کند.
آیا به دنبال مرجع فروش کولرگازی میگردید؟جستجو کافیست-ما بزرگترین مرجع فروش کولرگازی آنلاین میباشیم.جهت دریافت مشاوره , استعلام قیمت و خرید کولرگازی به سایت ما به نشانی https://coolergazy.com مراجعه نمایید.
 
 
کد مطلب: 153264
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *