۰
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۵
در خراسان جنوبی:

مرحله جدید واکسیناسیون ۷۰ ساله‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: طرح واکسیناسیون جاماندگان بالای ۷۰سال در خراسان جنوبی در هفته جاری آغاز می‌شود.
مرحله جدید واکسیناسیون ۷۰ ساله‌ها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: طرح واکسیناسیون جاماندگان بالای ۷۰سال در خراسان جنوبی در هفته جاری آغاز می‌شود.
محمد دهقانی، امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه به رسانه‌های گروهی گفت: این مرحله برای سالمندان بالای ۷۰ سال است که در مراحل قبلی واکسینه نشده و جامانده‌اند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: به افراد واجد شرایط از طریق پیامک یا تماس تلفنی برای زمان مراجعه اطلاع داده خواهد شد و به افرادی که بدون هماهنگی به مراکز جامع واکسیناسیون مراجعه حضوری کنند واکسن تزریق نخواهد شد.
وی گفت: در این مرحله سالمندان بالای ۷۰سال واکسن کرونا از نوع سینوفارم و واکسن ایرانی کوو ایران برکت را دریافت خواهند کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین افزود: تا کنون در استان ۷ هزار و ۶۱۷ سالمند ۷۰ تا ۷۴ سال، ۶ هزار و ۴۸۱ سالمند ۷۵ تا ۷۹ سال و ۱۳ هزار و ۶۳۷ سالمند بالای ۸۰ سال واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
دهقانی ادامه داد: ۴۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.
وی با بیان اینکه روز گذشته ۹۵ آزمایش
 تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۳۵ بیمار جدید شامل ۱۴ بستری و ۲۰ مورد سرپایی، شناسایی شدند.
دهقانی افزود: از این تعداد ۱۵مورد از بیرجند، طبس ۶ مورد، شهرستان‌های سربیشه و قاینات هر کدام ۴ مورد، زیرکوه ۳ مورد و از شهرستان درمیان و نهبندان هر کدام یک مورد جدید از بیماری کرونا شناسایی شد.
وی با بیان اینکه همچنین از ۴۶۷تست سریع کرونا در شبانه روز گذشته ۱۵۷ مبتلای جدید شناسایی شد، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱۶بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۴ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند.
دهقانی گفت: از این تعداد ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال دو نفر وخیم است.
وی افزود: در شبانه روز گذشته ۵۹ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۵۴ بیمار شامل ۱۹بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۴۲۷ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.
به گفته وی تا روز گذشته ۶۳ هزار ۴۳۱تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۲ هزار و ۴۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.
وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته با یک مورد جدید فوت، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۳۰نفر افزایش یافت.
کد مطلب: 153472
برچسب ها: واکسیناسیون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *