۰
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۰

هشدار درباره قدرت سرایت کرونای «دلتا»

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با تداوم روند گسترش سویه دلتای کرونا، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تاخیر در مراجعه بیماران، بر اساس آخرین رنگ بندی، وضعیت کرونا در سنندج و بیجار قرمز شده است.
هشدار درباره قدرت سرایت کرونای «دلتا»
 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با تداوم روند گسترش سویه دلتای کرونا،  کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تاخیر در مراجعه بیماران، بر اساس آخرین رنگ بندی، وضعیت کرونا در سنندج و بیجار قرمز شده است.
 ابراهیم قادری در گفت و گو با ایسنا ضمن تبریک عید سعید قربان به عموم مردم، خصوصا پرسنل زحمتکش و فداکار دانشگاه، آخرین رنگ‌بندی استان از لحاظ کرونا را تشریح کرد و اظهار داشت: در حال حاضر  وضعیت کرونا در مریوان، قروه، دهگلان و کامیاران نارنجی و در سقز، بانه، دیواندره و سروآباد زرد است.
وی با اشاره به روند افزایش تعداد بیماران جدید و بستری کرونا در استان، اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۱۰۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده و اکنون ۲۶۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان
 گفت: با تداوم عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و  بی‌توجهی به رعایت این دستورالعمل‌ها، بر اساس آخرین رنگ بندی، وضعیت کرونا در سنندج و بیجار قرمز شده است.
دکتر قادری با اشاره به روند صعود بیماری و افزایش گردش ویروس تاکید کرد: در حال حاضر شاهد افزایش بستری‌ها هستیم و به نظر می‌رسد این ویروس از نوع جهش یافته موسوم به دلتا باشد که شدت واگیری آن بسیار بالا است و می‌تواند سریعا وضعیت همه شهرهای استان را مجددا قرمز کند.
وی در خصوص شیوع  ویروس دلتا در کشور، قابلیت انتقال و  قدرت سرایت پذیری بالای آن هشدار داد و گفت:  نوع دلتا ویروس کرونا در حال حاضر  تبدیل به بیماری غالب ناشی از کووید ۱۹ شده  است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد:  درحال حاضر تنها راه پیشگیری از بدتر شدن اوضاع کرونا، رعایت پروتکل‌ها به صورت بسیار جدی و انجام واکسیناسیون است.
کد مطلب: 153908
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *