کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افشاگری اسنودن درباره دروغ پگاسوس

30 تير 1400 ساعت 20:11

کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا دروغ شرکت صهیونیستی سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس درباره غیر ممکن بودن هک گوشی‌های رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه را فاش کرد.


کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا دروغ شرکت صهیونیستی سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس درباره غیر ممکن بودن هک گوشی‌های رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعاتی آمریکا و کارمند سابق سازمان اطلاعات این کشور مقیم روسیه در سخنانی ادعای شرکت اسرائیلی NSO Group مبنی بر غیر ممکن بودن هک تلفن‌ همراه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بر خلاف تلفن همراه امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی وی توسط بدافزار "پگاسوس" را "دروغ محض" خواند.
وی در این باره تاکید کرد: کُدی که "آیفون" امانوئل ماکرون را هک می‌کند بر روی "آیفون" جو بایدن نیز به همین شکل کار خواهد کرد.
روزنامه واشنگتن پست اخیرا اعلام کرد که نام رئیس جمهوری فرانسه در فهرست افرادی که هدف نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس بوده‌اند، دیده می‌شود.
کمپانی فناوری NSO رژیم صهیونیستی که نرم افزار جاسوسی پگاسوس را طراحی کرده، می‌تواند از تلفن‌های همراه جاسوسی کند و گزارش شده دولت‌های دستکم ۱۰ کشور خدمات پگاسوس را برای جاسوسی از روزنامه نگاران و اپوزیسیون به خدمت گرفته‌اند.
نتایج تحقیقات انجام شده در ارتباط با قتل خبرنگاران و گزارش ۱۷ سازمان رسانه‌ای نشان‌ داد که از نرم‌افزار جاسوسی بر پایه نظامی برای هک تلفن‌های هوشمند ده‌ها روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اجتماعی استفاده شده‌ است.


کد مطلب: 153909

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/153909/افشاگری-اسنودن-درباره-دروغ-پگاسوس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir