۰
جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۲

پیگیری اعزام زائران ایرانی به عراق

رییس سازمان حج و زیارت گفت: اعزام محدود و هوایی زائران ایرانی به عراق برای ماه‌های محرم و صفر، با توجه به موافقت مشروط وزارت بهداشت و مذاکره با طرف عراقی درحال پیگیری است.
رییس سازمان حج و زیارت گفت: اعزام محدود و هوایی زائران ایرانی به عراق برای ماه‌های محرم و صفر، با توجه به موافقت مشروط وزارت بهداشت و مذاکره با طرف عراقی درحال پیگیری است.
به گزارش ایسنا، علی‌رضا رشیدیان با بیان این‌که معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای هفت‌ماده‌ای به سازمان حج و زیارت اعلام کرده که با رعایت این مواد با اعزام هوایی زائران به عتبات عالیات موافقت شده است، افزود: هفته گذشته و قبل از مراسم عرفه، معاون سازمان حج و زیارت در سفر به عراق با وزیر گردشگری این کشور مذاکراتی درباره کلیات تفاهم‌نامه‌ای که تهیه شده است، انجام داد، اما با توجه به تعطیلی ۱۰ روزه در عراق قرار شد مذاکرات مربوط به اعزام زائران ایرانی پس از پایان این تعطیلات ادامه یابد.
وی ادامه داد: متاسفانه در زمانی که اعزام زائران به صورت رسمی تعطیل شده است، برخی به صورت غیرمجاز با ویزاهای غیرزیارتی به این سفر می‌روند که هزینه‌های بسیاری را به زائران تحمیل کرده است.
رییس سازمان حج و زیارت گفت: اگر امکان از سرگیری اعزام زائران عتبات عالیات با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشت فراهم شود، هزینه‌های زائران هم کاهش می‌یابد.
رشیدیان که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، درباره افراد در نوبت سفر حج تمتع و عمره مفرده، گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع و پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در نوبت عمره قرار دارند. بنابراین فعلا نام‌نویسی جدید برای حج و عمره انجام نمی‌شود.
عربستان برای عمره به ایران پیام مثبت داده است
رشیدیان با اشاره مذاکره با عربستان و شروطی که ایران برای برگشت به عمره گذاشته است، بیان کرد: امیدواریم بعد از برگزاری مراسم حج تمتع، طرف سعودی حج عمره را راه‌اندازی کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ که در این گفت‌وگو حضور داشت، با انتقاد از رویه عربستان در برگزاری حج محدود، درباره از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره گفت: با توجه به این‌که کشور میزبان پیام مثبتی مبنی بر پذیرش زائران ایرانی برای عمره داده، امید است این سفر دوباره برقرار شود، اما این موضوع بستگی به تصمیم‌گیری مسؤولان کشور دارد. به هر حال سازمان حج و زیارت آماده برگزاری آن است.
کد مطلب: 153975
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *