کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبير كل حزب مردم سالاري در نشست شوراي مركزي خانه احزاب با اشاره به فرهنگ “غدیر”:

حضرت امير المؤمنين علي(ع) منصوب الهي است اما رضايت مردم را شرط حكومت ميداند

وزارت كشور دولت رئيسي موظف است اصل٢٧ قانون اساسي را اجرا و امنيت اجتماعات اعتراض آميز را تأمين نمايد

5 مرداد 1400 ساعت 8:36

دکتر مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در نشست خانه احزاب که با حضور دکتر عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس و اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران روز دوشنبه چهارم مرداد در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد خواستار مشخص شدن مکانی در مراکز استان ها و شهرستان ها برای برگزاری اجتماعات شد.


دکتر مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در نشست خانه احزاب که با حضور دکتر عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس و اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران روز دوشنبه چهارم مرداد در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد خواستار مشخص شدن مکانی در مراکز استان ها و شهرستان ها برای برگزاری اجتماعات شد.
دکتر کواکبیان در این نشست سخنان خود را با حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آغاز کرده و اظهار داشت: وجود مقدس حضرت علی (ع) در نهج البلاغه از قول رسول اکرم(ص)می‌فرمایند: پیامبر اکرم به من فرمودند "يَا ابْنَ أَبِی طَالِبٍ لَكَ وَلَاءُ أُمَّتِی فَإِنْ وَلَّوْكَ فِی عَافِيَةٍ وَ أَجْمَعُوا عَلَيْكَ بِالرِّضَا فَقُمْ بِأَمْرِهِمْ، وَ إِنْ‏ اخْتَلَفُوا عَلَيْكَ فَدَعْهُمْ وَ مَا هُمْ فِيهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَيَجْعَلُ لَكَ مَخْرَجاً"  
حضرت علی(ع)منصوب شده ازجانب خداوند است و افتخار ما ایرانیان و همه پیروانشان این است که ‌چنین امام با فضیلتی داریم. 
آن حضرت از قول پیامبر(ص) می‌فرمایند: به زور نمی‌شود بر مردم حکومت کرد. اگر مردم تو را با رضایت و اجماع  قبول کردند در نتیجه شما هم کارهایشان را انجام بده والا به خودشان واگذار کن.  
وی افزود: بعضی از دوستان تا اتفاقی می‌افتد، فورا بحث فراماسونری و جاسوس ها را بیان می‌کنند، اما ما که با سیاست خارجی و روابط بین‌الملل تا حدودی آشنایی داریم میگوییم موضوع بدین صورت نیست که آنها صبح به صبح  بیایند و دستوراتشان را صادر کنند. واقعیت این است ما باید توجه کنیم که مردم خوزستان مشکل آب و همچنین مشکلات عدیده دیگری که تلنبار شده است نیز دارند.
وی تصریح کرد: قطعا اپوزیسیون ضد انقلاب و برانداز خون میخواهد اما مردم خوزستان آب می‌خواهند لذا من پیشنهادم به عنوان وظیفه خانه احزاب این است که نظارت کنیم که بجای خشونت و بجای سرکوب چندین محل را در تهران  و در همه مراکز استان ها و شهرستان ها  مشخص نماییم تا محل اجتماعات و حرف ها و شعار های مردم باشد و امنیت‌شان نیز حفظ شود که این امر مطابق با اصل ۲۷ قانون اساسی می‌باشد و متاسفانه وزارت کشور آن را اجرا نمی‌کند. ما به عنوان خانه احزاب باید متولی این امر باشیم و بر این  تجمعات نظارت داشته باشیم که این امر موجب میشود کسانی که در پی سواستفاده از این تجمعات هستند نیز مشخص شوند. همین امروز شنیدیم برق پاساژ علاءالدین قطع شده و عده‌ای تجمع کرده و شعارهای هنجار شکن سردادند، لذا پیشنهاد می‌کنم دولت جناب رئیسی نه تنها برای خوزستان بلکه برای کل کشور این مهم را پیگیری نماید تا زمینه برای شنیدن اعتراض به حق مردم فراهم شود تا ما این اعتراضات را از رسانه‌های بیگانه نشنویم.


کد مطلب: 154113

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/154113/حضرت-امير-المؤمنين-علي-ع-منصوب-الهي-اما-رضايت-مردم-شرط-حكومت-ميداند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir