۰
سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۷
وزارت امور خارجه فرانسه:

ایران به مذاکرات بازنگردد احیای برجام به خطر می‌افتد

وزارت امور خارجه فرانسه برای رفع اتهام از غرب، مدعی شده که اگر ایران هر چه زودتر به میز مذاکرات وین بازنگردد، احتمال احیای توافق هسته‌ای به خطر می‌افتد.
ایران به مذاکرات بازنگردد احیای برجام به خطر می‌افتد
در حالی که خروج آمریکا از برجام و تعلل اروپایی‌ها در اجرای توافق هسته‌ای، اصلی ترین موانع در مسیر اجرای این توافق بود، وزارت امور خارجه فرانسه برای رفع اتهام از غرب، مدعی شده که اگر ایران هر چه زودتر به میز مذاکرات وین بازنگردد، احتمال احیای توافق هسته‌ای به خطر می‌افتد.
به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه تلویزیونی فرانسوی یورو نیوز دیشب (۴ مرداد) به نقل از گفته‌های «اگنس فون درمول» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در کنفرانس خبری نوشت: اگر (ایران) این مسیر را ادامه دهد، نه تنها زمان دستیابی به توافق برای لغو تحریم‌ها به تأخیر می‌افتد، بلکه احتمال به پایان رسیدن مذاکرات وین و بازگرداندن برجام نیز با خطر مواجه می‌شود.
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که مذاکرات دیپلمات‌های گروه ۱+۴ و ایران درباره احیای توافقی که ایالات‌متحده در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد، پس از ۶ دور گفت‌وگوهای فشرده و مستمر در وین، به مراحل پایانی نزدیک شده است.
در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیئت‌ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود به منظور پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه‌حل‌هایی جهت چند موضوعی که هنوز حل‌وفصل نشده‌اند، تأکید کردند.
در پایان این نشست، هیئت‌ها برای کسب دستورالعمل‌های سیاسی درباره مسائل باقی‌مانده راهی پایتخت‌ها شدند تا برای دور هفتم مذاکرات آماده شوند.
علی ربیعی سخنگوی دولت بیان داشته که مذاکرات برجامی به بعد از انتقال کامل دولت موکول شده و مسئولیت آن بر عهده تیم جدید مذاکرات خواهد بود.
کد مطلب: 154123
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *