۰
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۵

نمایشگاه تلاطم مرئی برگزار می‌شود

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های صدف کباری با عنوان «تلاطم مرئی» برگزار می‌شود.
نمایشگاه تلاطم مرئی برگزار می‌شود
نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های صدف کباری با عنوان «تلاطم مرئی» برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی؛ نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های صدف کباری با عنوان «تلاطم مرئی» از روز جمعه 8 مردادماه برگزار می‌شود؛ در این نمایشگاه ۲6 اثر به سبک آبستره برای تماشای مخاطبین قرارداده شده است.
صدف کباری در مورد این نمایشگاه می‌گوید: طبیعت به معنای گسترده، جهان هستی و کل عالم فیزیکی را در بر می‌گیرد. مطالعه‌ی طبیعت از دیرباز بخش مهمی از علم بوده است. با اینکه انسان‌ها بخشی از طبیعت هستند اما فعالیت آن‌ها اغلب به عنوان دسته‌ی جداگانه‌ای از سایر پدیده‌های طبیعی در نظر گرفته می‌شود. شکی نیست که اغلب فعالیت‌ها و مداخله‌های بشر در طبیعت منجر به فجایع جبران ناپذیری شده است.
او ادامه داد: بی مهری انسان نسبت به طبیعت و جانداران، و نیز به یکدیگر و برهم زدن تعادل و توازن طبیعی، از زمان های دور مشکلات فراوانی را به بار آورده است، زیبایی و شگفتی‌های زمین و آسمان، دریا و جنگل و... نگاه هنرمندان را به خود جلب کرده است و الهام بخش آن‌ها در سرودن شعر و بازآفرینی آن‌ها در نقاشی بوده است. بطوریکه در دوران‌هایی ثبت جز به جز اشکال و یا پدیده‌های طبیعی اساس کار هنرمندان بوده است ولی به تدریج نوع نگاه آن‌ها به طبیعت و اطراف تغییراتی در شیوه ثبت آثارشان بوجود آورد. به این معنی که با نگاه خاص خود به طبیعت، احساسی که در آن‌ها برانگیخته می‌شد را به تصویر کشیدند و فجایعی که در طبیعت بوقوع می‌پیوست در قلم نقاشان جاری شد و آرام آرام برداشت‌های احساسی هنرمندان که گاها توازن و هماهنگی طبیعی خود را از دست داده بود جایگزین تصاویر موزون و بی عیب و نقص طبیعت شد.
این هنرمند تصریح کرد: جوهر نقاشی‌های من نگاه به طبیعت و آرامش و تلاطم‌های نهفته در آن است؛ به کلامی برداشت من از طبیعت است. بازی با رنگ‌ها این فرصت را برایم فراهم کرده که تا با نگاه کردن به طبیعت، بخش‌هایی از وجود خودم را اعم از احساسات مثبت و منفی، پیدا کرده و با آن همسو شوم. مانند تک درختی که برایم تنهایی انسان امروز است و یا رعد و برق که نماد خشونت و خشم انسان‌هاست. در واقع نقاشی‌های من که عمدتا الهام گرفته از طبیعت است بیان ناگفتنی‌های من از طریق نقش و رنگ است. بازی با تیرگی و روشنی رنگ‌ها روشی انتزاعی است که بکار میگیرم تا آرامش یا تلاطم های وجود خود را به تصویر بکشم.
او در پایان تاکید کرد: هدف من در بکارگیری فرم‌های انتزاعی و فضای آبستره همراه با استفاده از رنگ‌های تخت و گاهی بافت‌ها و رنگ‌های شفاف، بازتاب چگونگی رفتار انسان‌ها می‌باشد،که از دل این مفهوم به نوعی خودشناسی فردی دست یافته‌ام، به طوری که خود را در نقش‌ها و رنگ‌هایی که به کار برده‌ام دوباره باز می‌نگرم و دگرگونی و تحول انسان مدرن و ارتباط او با دیگر انسان‌ها و طبیعت را نمایش می‌دهم. بدیهی است که فعالیت حرفه‌ای من در زمینه معماری طی سال‌ها راهگشای من در نوع نگاهم به طبیعت و اطرافم بوده است و این دست مایه خلق آثار من می‌باشد.
صدف کباری از سال 1365 فعالیت هنری خودرا آغاز کرده و تا کنون دستاوردهای بین المللی بسیاری از جمله بزگزیده شدن در رقابت بین المللی form در موزه مدرن و‌معاصر کره جنوبی برای حضور در نمایشگاه، برگزیده شدن در رقابت بین المللی review me برای چاپ مصاحبه در مجله observe کانادایی، شرکت در پنجمین دوسالانه لندن ( بینال لندن ۲۰۲۱) و... را بدست آورده است. همچنین او در چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی داخلی و خارجی از جمله آرت فستیوال دبی در مرکز فرهنگی هنری امارات۲۰۱۹، نمایشگاه انفرادی و گروهی در برج میلاد، نمایشگاه گروهی سکو ۱۴۰۰ همراه با چاپ اثار در کتاب سالانه سکو ۱۴۰۰، شرکت کرده است.
علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه که با همکاری موسسه هنری سکو و گالری نگر برگزار شده، می‌توانند از روز جمعه 8 لغایت 12 مردادماه از ساعت 15 تا 21 به گالری نگر واقع در زیر پل کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۵۴، طبقه اول مراجعه نمایند.
کد مطلب: 154169
برچسب ها: نمایشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *