۰
جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۲

کرونا، هیولایی که جدی گرفته نمی‌شود

فاطمه یزدی ،مادر ۵فرزند که روز پنجم ابتلا به ویروس کرونا به دلیل درگیری بالای ریوی در بیمارستان بستری شد، اظهار می‌کند: فکر می‌کردم دیگر هیچوقت به خانه برنگردم و روز دهم به قطعیت می‌توانم بگویم مرگ را به چشمم دیدم.
کرونا، هیولایی که جدی گرفته نمی‌شود
 فاطمه یزدی ،مادر ۵فرزند که روز پنجم ابتلا به ویروس کرونا به دلیل درگیری بالای ریوی در بیمارستان بستری شد، اظهار می‌کند: فکر می‌کردم دیگر هیچوقت به خانه برنگردم و روز دهم به  قطعیت می‌توانم بگویم مرگ را به چشمم دیدم.
در روزهایی که اکثر شهرها در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند، عده ای هم هستند که با سهل انگاری و بدون  رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث افزایش شیوع این ویروس خانمان سوز می شوند.
آنچه که بهبودیافتگان کرونا برآن تاکید داشتند فشارهای روانی پس از ابتلا به کرونا، نگرانی‌ و دلهره ترس ابتلای خانواده و همکاران شان بود و برخی نیز از ابتلای شان به این ویروس در بهت بودند و فکر می‌کردند به دلیل داشتن آنتی بادی یا مقاومت بالای بدنی هرگز دچار این ویروس نخواهند شد؛ عده ای نیز رعایت بهداشت فردی خود را دلیلی بر عدم ابتلا می‌دانستند.
 دراین بین عده ی زیادی از مردم هم هستند که به شانس معتقدند و توجیه‌شان در برابر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این است که ابتلا به این ویروس در گرو شانس آنها است.
سفر عامل اصلی ابتلا به کرونا 
وحید مرادی، بهبود یافته از کرونا دلیل ابتلایش را سفر کاری ذکر کرد و گفت: اکنون بنا به توصیه پزشکان در منزل هستم تا فرآیند درمانم تکمیل شود.
وی از دغدغه های شغلی‌اش گفت و ادامه داد: ابتلا به این ویروس برای یک کارمند بسیار درد آور است چراکه علاوه بر بیماری جسمی فشار روانیِ اقتصادی نیز انسان را از پا در می آورد.
مرادی که بازرس قوه قضائیه است، با بیان اینکه هفته اول ابتلا به ویروس بیشتر نگران همکارانم بودم، افزود: با وجود رعایت پروتکل‌ها اما به دلیل شرایط شغلس مدام در رفت و آمد بودم و همیشه من و تمام همکارانم منتظر ابتلا به این ویروس بودیم.
این کارمند همچنین بیان کرد: بار اولی که به پزشک مراجعه کردم علائم بدنی من را سرما خوردگی تشخیص داد و حتی مراکز بهداشت نیز از من تست نگرفتند و گفتن برو استراحت کن.
وی از تاثیرات دارویی روی صورت خود خبر داد و گفت: دانه‌های بزرگ قرمز رنگی مانند جوش هر روز روی صورتم ظاهر می‌شد که حتی بعد از بهبودی نیز از بین نرفت.
کرونا در حرفه خبرنگاری مانند دومینو عمل می کند
محدثه نعیمی فرد خبرنگار خبرگزاری ایکنا قم و یکی از خبرنگاران جوان استان که به تازگی به این ویروس مبتلا شده و دوران نقاهت خود را می گذارند، ابتلا به این ویروس را تلخ‌ترین تجربه زندگی خود به شمار می آورد و می‌گوید: من و همکارانم به دلیل نوع حرفه ای که داریم هر روز منتظر ابتلا به این ویروس بودیم و هر روز ماحصل هر کدام از جلسات و نشست خبری‌ها ابتلای یکی از خبرنگاران به این ویروس بود.
وی سر درد شدید را بزرگ‌ترین علامت ابتلا به ویروس کرونا در خود دانست و ادامه داد: به محض بروز این درد خود را در خانه قرنطینه کردم و با توجه به ابتلای همکارانم به این ویروس احتمال ابتلا به این ویروس را زیاد می‌دانستم.
نعیمی با گلایه از وضعیت نامناسب مراکز بهداشت، تصریح کرد: متاسفانه این مراکز به‌قدری شلوغ هستند که حتی اگر به کرونا هم مبتلا نباشید، بر اثر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دراین مراکز، به این ویروس مبتلا خواهید شد.
وی با بیان اینکه استرس ابتلای خانواده ام به این ویروس، بزرگ‌ترین عامل فشار روانی من در این ایام بود، اظهار کرد: در این مدت به دلیل ضعف بدنی قادر به انجام بدیهی‌ترین امور روزمره خود نبودم.
نعیمی از بهبودی نسبی اش در هفته دوم خبر داد و گفت: هفته دوم به راحتی می‌توانستم غذا بخورم اما دچار حساسیت دارویی شدم و مجبور بودم قرص معده مصرف کنم و هم اکنون پس از پایان دوره قرنطینه هم با عوارضی مانند ضعف بیحالی و سردرد مواجه هستم.
مرگ را به چشمم دیدم
فاطمه یزدی ،مادر ۵فرزند که روز پنجم ابتلا به ویروس کرونا به دلیل درگیری بالای ریوی در بیمارستان بستری شد، اظهار می‌کند: فکر می‌کردم دیگر هیچوقت به خانه برنگردم و روز دهم به  قطعیت می‌توانم بگویم مرگ را به چشمم دیدم.
بیمار بهبودیافته کرونا، بیان کرد: بستری شدن یک مادر در بیمارستان بر اثر ابتلا به این ویروس خیلی دردناک است چرا که مدام استرس خانواده ام را داشتم و همین تنها انگیزه‌ام برای جنگیدن با این ویروس بود.
یزدی ضمن گلایه از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی افراد جامعه، تصریح کرد: هر شخصی که بهداشت فردی را رعایت نکند به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند چراکه دریافت دارو بار مالی برای دولت دارد.
وی از پر بودن تخت های بیمارستان خبر داد و گفت: در زمانی که من بستر بودم تقریبا تمام تخت‌ها پر بود و هر چند دقیقه یک بار کد ۹۹ اعلام می‌شد و این صدا هر بار من را به مرگ نزدیک‌تر می‌کرد.
یزدی از نگرانی‌های خانواده‌اش در این بستری بودن خود خبر داد و افزود: مدام تلفن همراهم زنگ می‌خورد و حتی توان پاسخگویی نداشتم؛ پرستاران به من اطلاع می‌دادند که خانواده‌ام هر روز در راهروهای بیمارستان چشم انتظاری بهبودی من هستند.
بیمار بهبودیافته کرونا گفت: ابتلا به کرونا بسیار ترسناک است و دوران سختی است و به عنوان یک مادر از مردم می‌خواهم مراقب خود و فرزندان‌شان باشند و با صبوری و در خانه ماندن به پایان و شکست این بیماری در کشور کمک کنند.
تجربیات بهبودیافتگان شاید تلنگری باشد برای تمامی کسانی که بیماری کرونا را جدی نمی‌گیرند و بر زحمت کادر درمان کشور می‌افزایند.
کد مطلب: 154238
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *