کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رونمایی از اولین اتوبوس آمبولانس ایرانی در کرج

11 مرداد 1400 ساعت 11:23

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: روزانه در کشور ۱۵ تا ۱۶ تصادف رخ می‌دهد که این تصادف‌ها بیش از ۱۵ مصدوم دارد.


رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: روزانه در کشور ۱۵ تا ۱۶ تصادف رخ می‌دهد که این تصادف‌ها بیش از ۱۵ مصدوم دارد.
پیرحسین کولیوند روز دوشنبه ۱۱ مرداد ماه در مراسم رونمایی از اولین اتوبوس آمبولانس ساخت داخل در منطقه ویژه پیام کرج، گفت: اتوبوس آمبولانس یکی از نیازهای اصلی سازمان اورژانس برای خدمات‌رسانی است.
به گزارش ایسنا، کولیوند افزود: در این مدت نیاز ما به اتوبوس آمبولانس از خارج تأمین می‌شد اما با همکاری داخلی توانستیم پس از انعقاد قرارداد با ایرانخودرو دیزل اولین نمونه داخلی را تولید کنیم.
وی ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت نمونه داخلی با مشابه خارجی برابری می‌کند و از امروز می‌توانیم بگوییم که برای اتوبوس آمبولانس هیچ نیازی به کشورهای خارجی نداریم.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه نمونه داخلی ۵۰ درصد از نمونه خارجی ارزانتر تمام می‌شود، اعلام کرد: برنامه‌ریزی برای تحویل یک دستگاه به هر دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.
کولیوند تصریح کرد: برای کل کشور به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیاز داریم و قرار است ظرف چهار تا شش ماه آینده ۲۰ دستگاه و بعد از آن هر سه ماه ۲۰ دستگاه جدید به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تحویل داده شود.
وی خاطرنشان کرد: این اتوبوس‌آمبولانس‌ها ظرفیت انتقال ۱۰ تا ۱۴ بیمار را دارد و مانند این است که مرکز درمانی به محل حادثه منتقل شده چون همه امکانات لازم در آن تعبیه شده است.
کولیوند در پایان گفت: روزانه در کشور بین ۱۵ تا ۱۶ تصادف رخ می‌دهد که بیش از ۱۵ مصدوم بر جا می‌گذارد بنابراین به این اتوبوس‌آمبولانس‌ها نیاز داریم.


کد مطلب: 154346

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/154346/رونمایی-اولین-اتوبوس-آمبولانس-ایرانی-کرج

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir