۰
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۲

قایق برقی به زودی ساخته میشود

گروهی از مهندسان سابق شرکت اسپیس‌ایکس می‌خواهند اولین قایق برقی تجاری را تولید کنند و در این راه باید با شرکت‌های دیگری رقابت کنند.
قایق برقی به زودی ساخته میشود
گروهی از مهندسان سابق شرکت اسپیس‌ایکس می‌خواهند اولین قایق برقی تجاری را تولید کنند و در این راه باید با شرکت‌های دیگری رقابت کنند.
به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، شرکت قایق‌سازی آرک(Arc) اعلام کرده است که سرمایه‌ای ۴.۲۵ میلیون دلاری برای کار بر روی قایقی ۲۴ فوتی(۷ متری) با قدرت ۴۷۵ اسب بخار در نظر گرفته است که قیمت آن در حدود ۳۰۰ هزار دلار خواهد بود.
این شرکت مستقر در لس‌انجلس می‌گوید که اولین نمونه از قایق آرک وان تا پایان سال برای فروش آماده خواهد بود.
به گفته‌ی‌ "میچ لی"(Mitch Lee)، مدیرعامل شرکت آرک، قایق‌های بنزینی اثرات مخربی بر محیط زیست می‌گذارند و به همین دلیل او قصد ساختن قایقی برقی دارد.
"لی" می‌گوید: قایق‌های بنزینی با مصرف یک گالن تنها قادر به طی دو مایل(سه کیلومتر) هستند و بخش زیادی از این سوخت را نیز وارد آب می‌کنند. علاوه بر آن آلودگی صوتی زیادی نیز ایجاد می‌کنند که برای زندگی موجودات دریایی مضر است. قایق‌های گازی نیز علاوه بر آلوده کردن هوا با کربن، آلودگی صوتی و آبی ایجاد می‌کنند. قایق‌های برقی هیچ ‌یک از این مشکلات را نخواهند داشت.
وی افزود: قایق‌های برقی سریع‌تر، ارزان‌تر و کم سروصداتر هستند و هدایت آن‌ها آسان‌تر است.
"لی" می‌گوید: اگرچه اولین نسخه از این قایق گران خواهد بود زیرا هزینه‌ی زیادی صرف به وجود آوردن چنین فناوری شده است اما نسخه‌های بعدی با قیمت کمتری در دسترس قرار خواهند گرفت.
او افزود، از این فناوری می‌توان برای وسایل نقلیه بزرگ‌تر و حتی فرابرها(ferry) استفاده کرد.
لی به همراه رایان کوک(Ryan Cook)، مهندس مکانیک، این شرکت را تاسیس کردند. مدیر ارشد فناوری این شرکت یعنی "لی"،  سابقا مهندس ارشد مکانیک در شرکت اسپیس‌ایکس ایلان ماسک بوده است و در آن شرکت بر روی موشک‌ فالکون ۹ کار می‌کرده است. علاوه بر لی سایر کارکنان این شرکت نیز تجربه‌ی کار در اسپیس ایکس دارند.
قایق آرک که حداکثر سرعت ۴۰ مایل بر ساعت(۶۴ کیلومتر) را خواهد داشت به رقابت با سایر شرکت‌هایی که در تلاشند اولین قایق برقی تجاری را بسازند می‌پیوندد.
کد مطلب: 154411
برچسب ها: قایق برقی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *