۰
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۹

حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیر

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ، حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران را یکی دیگر از سرویس های خدمت رسان در طرح ۳۰۷۰ برشمرد و گفت: حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت، خدمت دیگری از سازمان تامین اجتماعی و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری است.
حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیر
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ، حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران را یکی دیگر از سرویس های خدمت رسان در طرح ۳۰۷۰ برشمرد و گفت: حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت، خدمت دیگری از سازمان تامین اجتماعی و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری است.
به گزارش ایسنا، حسین امیری گنجه ضمن بازدید از شعبه ۷ تامین اجتماعی گفت: شعبه ۷ بزرگترین شعبه تحت پوشش بازنشستگان و مستمری بگیران در کل ایران است. از جمعیت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بیش از ۳۵۲ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش اداره کل غرب است.
وی افزود: شعبه ۷ غرب تهران بزرگ با تحت پوشش قرار دادن ۴۶ هزار و ۲۵۰ نفر بازنشسته و بازمانده بزرگترین شعبه در سطح ایران است که میبایست با نگاه ویژه مشکلات آن را به حداقل رساند.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در مقایسه آماری تعداد  بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش این شعبه نسبت به استانهای دیگر گفت: تعداد مستمری بگیران شعبه هفت غرب تهران نسبت به استانهای خراسان جنوبی، شمالی، بوشهر، ایلام، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد بیشتر و حتی نسبت به بعضی از استان ها دو برابر جمعیت بازنشسته و بازمانده تحت پوشش این شعبه است.
امیری گنجه نامطلوب بودن فضای فیزیکی بعضی از شعب را یکی از دغدغه های این اداره کل دانست و افزود: بسیاری از شعب غرب تهران بزرگ از فقر فضای فیزیکی رنج می برند که از این بابت شرمنده مردم و کارکنان هستیم و تلاش داریم با تغییر در رویه های کاری، مشکلات جامعه مخاطبین را به حداقل برسانیم.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به اجرای  طرح ۳۰۷۰ گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران در گذشته برای استعلام وضعیت دریافت مستمری به شعب مراجعه می‌کردند که با اجرای طرح ۳۰۷۰ این مراجعات حذف و بازنشستگان از منزل خود و از طریق گوشی موبایل و از سامانه سازمان تامین اجتماعی، گواهی وضعیت دریافت و بعد می‌توانند آن را رمز گذاری شده به هر جا مایل هستند ارائه کنند.
وی تاکید کرد که با گذشت بیش از هفت ماه از اجرای طرح مذکورو ارائه خدمات غیر حضوری، بسیاری از بازنشستگان هنوز مانند گذشته برای دریافت استعلام به شعبه مراجعه می کنند و خواستار انجام درخواست های خود به روش های سنتی هستند. امیدواریم با توسعه طرح ۳۰۷۰ تغییر رفتار این عزیزان را شاهد باشیم.
وی به بازنشستگان و مستمری بگیران توصیه کرد با توجه به شرایط خاص پاندمی ویروس منحوس کرونا، جهت انجام امور اداری خود از طریق سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی اقدام کنند.
امیری گنجه حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران را یکی دیگر از سرویس های خدمت رسان در طرح ۳۰۷۰ برشمرد و افزود: حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت، خدمت دیگری از سازمان تامین اجتماعی و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری است.
وی تاکید کرد: روش بهره‌مندی از این طرح اینگونه است که ثبت هوشمند خروج از کفالت فرزندان (دختر) مستمری بگیران بر اساس اطلاعات دریافتی از ثبت احوال است که  مشمولان این خدمت در کل کشور بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرزند دختر مستمری بگیران هستند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به افزایش غیر متعارف هزینه های اورتز بازنشستگان و مستمری بگیران طی دو سال اخیر گفت: سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته بازنگری تعرفه های پروتز و اروتز و تجهیزات کمک پزشکی را  بعد از هفت سال در دستور کار خود قرار داد.
به گزارش روابط عمومی غرب تهران بزرگ وی تاکید کرد: تعرفه دندان مصنوعی و شیشه عینک طبی ۱۰ برابر، چشم مصنوعی ۱۱ برابر، گردن بند طبی ۱۱ برابر، واکر ۵ برابر و حنجره مصنوعی ۱۶ برابر شده است.‌
کد مطلب: 154415
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *