۰
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۳

خدمات ۱۰میلیارد تومانی یونیسف در ایران

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: در کمتر از دو سال 10 میلیارد تومان خدمات از یونیسف در ایران گرفته ایم.
 مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: در کمتر از دو سال 10 میلیارد تومان خدمات از یونیسف در ایران گرفته ایم.
رشید طهماسبی در نشست معاون صندوق کودکان سازمان ملل متحد در ایران با  استاندار کرمانشاه که امروز(13 مرداد) برگزار شد، اظهارکرد: از حدود دوسال پیش تفاهم نامه ای را با صندوق کودکان سازمان ملل متحد در ایران منعقد کردیم تا بتوانیم از ظرفیت های این سازمان در کشورمان استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: در این راستا، طی همین مدت حدود 10 میلیارد تومان خدمات را از جمله پک های بهداشتی برای مناطق محروم در زمان همه گیری بیماری کرونا و برگزاری کارگاه های توانمندسازی برای مجمع ملی جوانان در شهرهای مختلف از این سازمان گرفته ایم که بی سابقه است.
مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه یونیسف اعتبارات خوبی در حوزه کودکان دارد، اعلام کرد: یکی از برنامه هایی که این سازمان دارد، توانمندسازی نوجوانان و جوانان است که  ما نیز دراین راستا همکاری هایی را با این سازمان آغاز کرده ایم.
وی افزود: براین مبنا باتوجه به برنامه های یونیسف راه اندازی مرکز حرفه آموزی، توانمندسازی، بهزیستی و کارافرینی اجتماعی نوجوانان و جوانان  را در سه استان ایران در دستور کار قرار دادیم که در گام اول آن را در کرمانشاه و سپس در تهران و البرز راه اندازی کرده ایم.
طهماسبی یادآورشد: این مراکز قرار است به مدت 18 ماه پایلوت اجرای این طرح باشند و درصورت موفقیت آمیز بودن آن را در سایر استان های کشور هم راه اندازی خواهیم کرد.
وی گفت: در این مراکز برای جوانان آسیب پذیر دوره هایی را با مجوز فنی و حرفه ای برگزار خواهیم کرد تا با مهارت آموزی برای اشتغال آماده شوند.
در ادامه این نشست، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز ضمن برشمردن ظرفیت های بسیار زیاد استان کرمانشاه، گفت: یکی از چالش های پیش روی توسعه کرمانشاه، بحث آسیب های اجتماعی است که سالهای زیادی است درگیر آن شده ایم و برنامه هایی را برای عبور از این چالش در دستور کار قرار داده ایم.
وی ادامه داد: کرمانشاه به عنوان کلانشهر نهم کشور مرکز ثقل منطقه غرب محسوب می شود که خدمات زیادی را به چهار استان همجوار خود ارائه می دهد.
استاندار کرمانشاه افزود: درعین حال ما 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داریم که باتوجه به تحریم های ظالمانه آمریکا این مرزها در حوزه صادرات به استان کمک زیادی کرده اند.
وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاهیان از دیرباز شهره به منش  پهلوانی و جوانمردی بوده اند، گفت: این مسئله ناشی از این است که در کنار منابع طبیعی زیاد، دارای منابع انسانی غنی نیز هستیم که دارای منش پهلوانی و جوانمردی هستند.
بازوند کرمانشاه را استانی سرشار از جاذبه های گردشگری دانست و گفت: در حال حاضر دو اثر در این استان یعنی بیستون و منظر فرهنگی تاریخی اورامانات به ثبت جهانی رسیده اند که از ثروت های استان به شمار می روند.
وی در ادامه به زیرساخت های حمل و نقلی کرمانشاه هم اشاره ای داشت و گفت: در حال حاضر در بحث ریلی، هوایی و جاده ای زیرساخت های خوبی داریم که ما را ازاستان های پرتوان کشور در این حوزه قرار می دهد.
استاندار کرمانشاه افزود: از نظر صنعت نفت و گاز و پتروشیمی رتبه نخست کشور را داریم که این ثروت عظیمی برای استان است.
وی در خاتمه گفت: مجموعه این ظرفیت ها و ثروت ها باعث می شود که امکان و بستر سرمایه گذاری در استان بخوبی ایجاد شود.
صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست، به گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه جوانان در کرمانشاه پرداخت و گفت: در کنار کار ها و زیرساخت های خوبی که برای جوانان فراهم کرده ایم، برای بحث تندرستی و اوقات فراغت آنها نیز اقدامات بزرگی در استان انجام شده است.
کد مطلب: 154455
برچسب ها: یونیسف
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *